ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان بهایی زندانی در سمنان در شرايط وخيمی به‌سر می‌برند

هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق

هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گزارش داد زندانيان بهايی در بند زنان زندان مرکزی سمنان به‌دليل شرايط اين بند در وضعيت ناگواری به‌سر می‌برند.

بنا به اين گزارش وضعیت غذای زندان "بسیار بد و نامطلوب" است و پس از آن‌که در غذای زندانیان شیشه خوردشده پیدا شد، بسیاری از زندانیان از خوردن غذای زندان اجتناب کردند.

از سوی ديگر از آن‌جا که  زنان زندانی از خرید مستقیم خوراک از فروشگاه زندان محروم هستند و باقیمانده خرید بند مردان که معمولا نامرغوب است به آنان می‌رسد، بسیاری از زنان زندانی شب‌ها گرسنه می‌خوابند.

اين در حالی است که سه زن بهایی با نام‌های ترانه ترابی، زهره نیک‌آیین و ندا مجیدی با فرزندان شیرخواره‌شان در اين بند زندانی هستند.

همچنين زندانیان بهایی در کنار زندانیان معتاد، دزد، قاتل و اتباع خارجی نگهداری می‌شوند و به دلیل کمبود جا همراه با کودکان خود بر کف سالن بند می‌خوابند.

اين گزارش می‌افزايد کانون حمایت از زنان و کودکان مستقر در دادگستری سمنان در روز کودک مبلغی را به هر کودک زندانی اختصاص داد که به سه کودک بهایی زندان سمنان به دلیل بهایی بودن آن‌ها پرداخت نشد.

انیسا فناییان، شهره اعظمی و ژینوس نورانی از ديگر زندانيان زن بهايی در بند زنان زندان مرکزی سمنان هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.