ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۰۰ فعال مدنی و روزنامه‌‌نگار: مسعود و خسرو کردپور را آزاد کنید

بیش از ۲۰۰ فعال مدنی

مسعود و خسرو کردپور

بیش از ۲۰۰ فعال مدنی و روزنامه‌‌نگار در بیانیه‌ای خواستار آزادی مسعود کرپور و خسرو کردپور دو روزنامه‌نگار کرد شده‌اند.

در بیانیه این دسته از فعالان مدنی و روزنامه‌نگار آمده است، "نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی‌ با دستگیری کردپورها و فشارهای ناموجه نظير محبوس‌ ساختن بی‌دليل يا انتقال آن‌ها به مکان نامعلوم هدفی جز ادامه و استمرار فشار بر فعالین مدنی کرد ندارد. ما نگرانی خود را از تداوم نقض حقوق شهروندی و شرایط بازداشت و طولانی شدن مدت بازداشت این دو فعال مدنی ابراز می‌داریم."

مسعود و خسرو کُردپور هفدهم و هجدهم اسفندماه ٩١، توسط نیروهای امنیتی در شهر مهاباد بازداشت و پس از گذشت سه هفته بازداشت، هشتم فروردین‌ماه جاری به زندان اطلاعات در ارومیه منتقل شدند.

در روزهای گذشته، قرار بازداشت، این دو روزنامه‌نگار کُرد، از سوی دستگاه قضایی حکومت ایران به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

فعالان مدنی و روزنامه‌نگاران در بیانیه خود گفته‌اند: "ضمن ابراز تأسف خود از برخوردهای غيرموجه و خلاف قانون دولت و مقامات امنیتی و قضائی ایران در رابطه با برادران کردپور و استمرار بی‌دليل دستگيری، و زندانی نمودن آن‌ها بدون رسيدگی در دادگاه صالحه، از سازمان‌ها و مجامع حقوق بشری درخواست می‌کنیم تا برحسب وظايف و تکاليف انسانی خود در جهت آزادی برادران کردپور اقدام لازم به‌عمل آورند."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.