ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران: نيروگاه بوشهر مقاوم است نگرانی ندارد

محمد احمديان، معاون رئيس سازمان

محمد احمديان، معاون رئيس سازمان انرژی اتمی ايران نگرانی در مورد وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر پس از زلزله‌های اخير در اين استان را بی‌اساس دانست و گفت اين نيروگاه در برابر زلزله‌ای به قدرت دست‌کم هشت ريشتر مقاومت می‌کند.

محمد احمديان به العالم، شبکه وابسته به جمهوری اسلامی گفت زلزله بوشهر شش ريشتر بود و هيچ مشکلی برای نيروگاه اتمی بوشهر ايجاد نکرد.

 وی گفت: "نيروگاه اتمی بوشهر بر اساس پيشرفته‌ترين و سختگيرانه‌ترين استانداردهای بين‌المللی طراحی شده است."

معاون رئيس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حادثه اتمی فوکوشيما در ژاپن گفت: "در ژاپن ايمنی زير پا گذاشته شد، درحالی که ما در نيروگاه اتمی بوشهر همواره ايمنی را به‌عنوان اولين و مهم‌ترين عامل در نظر گرفته‌ايم."

احمديان افزود: "در صورتی‌که زلزله‌ای قوی رخ دهد، سيستم‌هايی در داخل نيروگاه وجود دارد که نيروگاه را از مدار خارج می‌کند و راکتور خاموش می‌شود؛ آن‌گاه فرصت ايجاد می‌شود تا کارکنان فنی قسمت‌های مختلف را مورد بازرسی قرار دهند."

وی "دسترسی به آب و دريا"، "نزديکی به شبکه‌های انتقال نيرو"، "نزديکی به مراکز جمعيتی" و "فاصله از مراکز زلزله‌خيز، طوری که شديدترين زلزله ممکن در آن منطقه را تحمل کند"، از جمله دلايل انتخاب بوشهر برای احداث نيروگاه اتمی عنوان کرد.

روز گذشته عربستان، بحرین، کویت، امارات متحده عربی، عمان و قطر، شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست خود در ریاض ضمن ابراز نگرانی خود از وضعيت نيروگاه بوشهر پس از زلزله اخير، اعلام کردند که خواهان بازرسی بین‌المللی از اين نيروگاه هستند.

محمد احمديان در اين‌باره گفت درباره وضعيت نيروگاه بوشهر پس از زلزله به آژانس بين‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده شد و نگرانی‌ کشورهای حوزه خليج فارس جنبه کارشناسی ندارد.

وی گفت ايران برای ساخت نيروگاه‌های جديد باز هم حاشيه خليج فارس و دريای عمان را از نظر نزديکی به آب مناسب‌ترين محل‌ها می‌داند که از نظر زلزله نيز وضعيت قابل قبولی دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.