ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو سیاره آبی‌رنگ، مهربان اما بسیار دور

در فوریه ۱۹۹۰ سفینه «وویجر

در فوریه ۱۹۹۰ سفینه «وویجر یک» به دور خودش چرخید و از فاصله شش میلیارد کیلومتری، از کره زمین عکس گرفت. در این تصویر که از آن به عنوان «Pale Blue Dot» (یک نقطه نیمه‌آبی) یاد می‌کنند، کره خاکی ما به اندازه فقط یک پیکسل است.
اکنون ناسا تصاویری از دو سیاره منتشر کرده که احتمالاً آب آن‌ها را پوشانده و شرایط زیست‌محیطیشان به شرایط زیست‌محیطی کره زمین شباهت دارد. این دو سیاره کپلر ۶۲‌ای و کپلر ۶۲ اف نام دارند.
پنجشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۲ ناسا در یک نشست خبری این دو سیاره را معرفی کرد.
کپلر ۶۲‌ای ۱/۶ برابر کره زمین و کپلر ۶۲ اف ۱/۴ برابر کره زمین است. دانشمندان تصور می‌کنند که ابرهای بسیار انبوه این دو سیاره را پوشانده است.
این دو سیاره اما بیش از ۱۲۰۰ سال نوری از ما فاصله دارند و به این جهت غیر قابل دسترس‌اند و حتی اگر شرایط زیست‌محیطیشان کاملاً مشابه کره خاکی باشد،از نقطه‌ای به اندازه نیم‌پیکسل به رنگ آبی روشن هم از ما دورترند.
به تصاویری که ناسا از این دو سیاره آبی‌رنگ، مهربان اما بسیار دور منتشر کرده نگاه می‌کنیم.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.