ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رد شایعه پیش‌بینی زلزله 10 ریشتری در خاورمیانه

مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه

مهدی زارع، معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی ایران شایعه پیش‌بینی وقوع زلزله 10 ریشتری در منطقه خاورمیانه را رد کرد.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: "این شایعه از اساس بی‌پایه و دروغ است و ظاهرا برای سر کار گذاشتن مردم با توجه به بروز چند زلزله اخیر در ایران ساخته شده است."

روز شنبه 31 فروردین ماه، خبرگزاری ایلنا به نقل از العالم و روزنامه الوطن آمریکا نوشته بود که مرکز زمین شناسی آمریکا از احتمال وقوع یک زلزله به بزرگی ۱۰ ریشتر در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس خبر داده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی با بیان اینکه منابع انتشار این خبر "غیرعلمی و غیرمعتبر" هستند گفت: "اساسا امکان وقوع زلزله 10 ریشتری در خاورمیانه قابل بحث نیست."

در هفته‌های اخیر چندین زلزله نسبتا شدید نقاط مختلف ایران را لرزانده است. شش استان ایران نیز از جمعه شب تا بامداد روز شنبه، 31 فروردین ماه شاهد زلزله‌هایی با شدت 3 تا 5 ریشتر بودند.

بزرگترین زلزله ثبت شده تاریخ، زلزله‌ ۹٫۵ ریشتری ۱۹۶۰ در شیلی است که به دلیل فرورانشی در اقیانوس آرام اتفاق افتاده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.