ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عادی‌سازی روابط کوزوو و صربستان به واقعيت نزديک‌تر شد

انور خوجه، وزير امور خارجه

انور خوجه، وزير امور خارجه کوزوو امروز اعلام کرد توافق حاصله با صربستان در مورد عادی‌سازی مناسبات دو کشور با اکثريت آراء به تصويب پارلمان محلی کوزوو رسيد.

به گزارش خبرگزاری ريانووستی روسيه، وزير امور خارجه کوزوو گفت: "اين اقدام نشانه‌ای از آمادگی مقامات کوزوو برای گفت‌وگو و موافقت است."

از سوی ديگر خبرگزاری فرانسه نيز گزارش داد دولت صربستان امروز موافقت خود را با اصل عادی‌سازی روابط با کوزوو اعلام کرد و پارلمان اين کشور بايد در اين هفته موافقت رسمی خود را اعلام کند.

با توجه به اين‌که ائتلاف تشکيل‌دهنده دولت در پارلمان صربستان از اکثريت بالايی برخوردار است، پيش‌بينی می‌شود پارلمان نيز با توافق‌نامه با کوزوو موافقت کند.

نخست‌وزيران صربستان و کوزوو روز جمعه ۳۰ فروردين‌ماه (۱۹ آوريل) در پايان مذاکرات خود در بروکسل بر سر تصويب تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر تضمین حقوق اقلیت صرب ساکن جمهوری کوزوو به توافق رسيدند.

اکثریت ساکنان کوزوو را آلبانیائی‌ها تشکیل می‌دهند و صرب‌ها در آن اقلیت دارند.

مقامات آلبانيايی کوزوو روز ۱۷ فوريه سال ۲۰۰۸  با حمايت آمريکا و تعدادی از کشورهای عضو اتحاديه اروپا به‌طور يک‌جانبه استقلال خود از صربستان را اعلام کردند.

مذاکرات در مورد عادی‌سازی مناسبات صربستان و کوزوو با ميانجی‌گری اتحاديه اروپا در ماه مارس سال ۲۰۱۱ آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.