ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"موج جديد بيکاری در ايران در راه است"

خبرگزاری مهر امروز گزارش داده

خبرگزاری مهر امروز گزارش داده است که با وجود وارد شدن به دهه ۹۰ خورشيدی هنوز تعداد زيادی از جوانان متولد دهه ۶۰ به بازار کار وارد نشده‌اند و اين مسئله باعث کشيده شدن تقاضای کار دهه شصتی‌ها به دهه ۹۰ شده است.

بنا به اين گزارش، مقامات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گويند موج تقاضا و ترافيک برای ورود به بازار کار دست‌کم تا سال ۹۴ نيز ادامه خواهد داشت و در صورت ادامه روند فعلی اشتغال‌زايی در ايران، به‌زودی متولدان سال‌های نخست دهه ۷۰ نيز خود را برای ورود به بازار کار آماده می‌کنند در حالی که هنوز دهه شصتی‌های بی‌شماری هستند که در جست‌وجوی شغل خواهند بود.

اين گزارش می‌افزايد رشد يک‌باره و جهشی جمعيت ايران در دهه ۶۰ و تبديل شدن به يک کشور جوان باعث شد تا امروز دست‌کم در ۷۰ درصد خانواده‌ها جوانانی پس از پايان تحصيل در دانشگاه‌ها به سن کار برسند و بازار کار را با يک هجوم ناخواسته‌ای از جويندگان کار مواجه کنند.

حميد حاج‌اسماعيلی، نماينده کارگران در هيئت حل اختلاف، با بيان اين‌که هم‌اکنون نرخ رسمی بيکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در کشور ۲۵ تا ۳۰ درصد است، گفت: "بخش قابل توجهی از اين جمعيت متولدان دهه شصت هستند که امروز برای ورود به بازار کار کشور داوطلب شده‌اند."

اين گزارش دولت‌های اخير را با وجود شعارهای فراوان در اين زمينه ناکارآمد توصيف کرده و گفته است طبق آمار رسمی مرکز آمار ايران سه ميليون جوان در ايران بيکار هستند در حالی که کارشناسان بازار کار اين رقم را پنج ميليون ارزيابی می‌کنند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.