ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سمفونی زمانه

موریس راول: امپرسیونیست خلاق فرانسوی

امیر حسین آهویی -موریس راول، آهنگساز فرانسوی اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، بیشتر به دلیل ملودی، بافت موسیقی و افکت‌هایش شهرت دارد.

موریس راول، آهنگساز فرانسوی اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم است که بیشتر به دلیل ملودی، بافت موسیقی و افکت‌هایش شهرت دارد. او به همراه کلود دبوسی از مهم‌ترین آهنگسازان امپرسیونیست به شمار می‌رود.

موریس راول سال ۱۸۷۵ در فرانسه و نزدیکی مرز اسپانیا متولد شد؛ از شش‌سالگی پیانو زدن را شروع کرد و چهارده‌ساله بود که کنسرت گذاشت.

موریس راول: امپرسیونیست خلاق فرانسوی

با اینکه نوازنده‌ پیانوی بسیار با استعدادی بود، اما ترجیح می‌داد آهنگسازی کند و در ابتدا به کارهای آهنگسازان جدید روس، اریک ساتی، امانویل شابریه و کلود دبوسی علاقه داشت.

راول سال ۱۹۳۲ در تصادف اتوموبیل به سرش ضربه خورد و هرگز درست درمان نشد، تا اینکه ۱۹۳۸ پس از انجام یک عمل مغز از دنیا رفت.

موسیقی راول با اینکه از مد روز موسیقی آن زمان مثل آتونالیته پیروی نمی‌کرد، بسیار خلاقانه بود. او از زیبایی‌شناسی مکتب فرانسه یعنی شابریه، ساتی و دبوسی استفاده می‌کرد.

راول با اینکه هیچ وقت مثل دبوسی کار نقد هنری انجام نداد، اما فرد صاحب‌نظری در زمینه‌ موسیقی و موسیقیدان‌ها به حساب می‌آمد و نظراتش بر نسل جوان آن دوره تأثیر گذاشت. او در موسیقی تلاش می‌کرد از الگو قرار دادن آهنگسازان بزرگ خودداری کند و در عوض از کسانی مثل بتهوون، برامس، چایکوفسکی و برلیوز الهامات جزئی بگیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.