ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازار گرم فروش خصوصی واکسن در پاکستان

در اولین دور توزیع و فروش خصوصی واکسن کرونا هزاران شهروند پاکستانی به بیمارستان‌های خصوصی مراجعه کردند. در کراچی، در طی فقط چند ساعت همه واکس‌ها فروخته شد.

فیصل سلطان، دستیار ویژه نخست‌وزیر در امور صحت ملی و شبلی فراز، وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان اعلام کردند که دولت پاکستان با اختصاص ۱۵۰ میلیون دلار بودجه برای تهیه و خرید واکسن کرونا موافقت کرد. این بودجه برای خرید واکسن و واکسیناسیون کارکنان و کادر پزشکی و افراد بالای ۶۵ سال در مرحله اول هزینه خواهد شد. دولت پاکستان واکسیناسیون رایگان کادر درمان و افراد مسن‌تر از پنجاه سال را آغاز کرده است. روند واکسیناسیون اما کند پیش می‌رود. دولت ماه گذشته بر اساس مصوبه‌ای مجوز واردات واکسن را به شرکت‌های خصوصی دارد.

در اولین دور توزیع و فروش واکسن کرونا، دو دوز واکسن «اسپوتیک وی» به قیمت ۱۲ هزار روپیه (معادل ۸۰ دلار آمریکا) برای فروش عرضه شد. رویترز گزارش می‌دهد که آخر هفته گذشته در کراچی در برابر مراکز توزیع و تزریق واکسن خصوصی صف‌‌های طولانی تشکیل شده بود. در برخی ازاین مراکز شهروندان سه ساعت در انتظار دریافت واکسن خصوصی در صف ایستاده بودند. اغلب کسانی که به مراکز توزیع و تزریق واکسن خصوصی مراجعه کرده بودند جوانانی بودند که در برنامه واکسیناسیون رایگان دولت در اولویت دریافت واکسن کرونا نیستند.

پاکستان یکی از اولین کشورهای جهان است که اجازه می‌دهد واکسن‌های کرونا با هدف تجاری و برای فروش وارد شوند. ابتدا دولت گفته بود هیچگونه محدودیتی برای تعیین قیمت واکسن‌های خصوصی اعمال نمی‌کند اما به زودی ا این تصمیم برگشت و اعلام کرد که سقفی برای قیمت‌ها تعیین می‌شود.

یک شرکت پاکستانی که ۵۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی وارد کرده بود از دولت به دادگاه شکایت برد و دادگاه هم رأی داد که شرکت‌های واردکننده می‌توانند واکسن را به هر قیمتی که مایل‌اند عرضه کنند. البته تا وقتی که دولت قیمت‌ها را به طور قطعی تعیین کند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد شنبه گذشته به محض آنکه واکسیناسیون خصوصی در کراچی آغاز شد، در مقابل مراکز درمان صف‌های طولانی تشکیل شد. در یک بیمارستان خصوصی در جنوب کراچی پنج هزار دوز واکسن کرونای اسپوتنیک وی تنها در دو روز به مراجعه‌کنندگان فروخته و تزریق شد.

شرکت‌‌های پاکستانی و حتی بانک‌های بزرگ کشور هم محموله‌هایی از واکسن را تهیه کرده‌اند با این هدف که کارکنان خود را واکسینه کنند.

پاکستان با موج تازه‌ای از همه‌گیری ویروس کرونا درگیر شده است. ظرفیت مراکز درمانی رو به تکمیل است.

مقامات بهداشتی پاکستان اعلام کرده‌اند که سه هزار ۵۶۸ نفر از مبتلایان به موارد حاد بیماری در بخش های آی سی یو بستری شده‌اند. این تعداد ابتلا به موارد حاد کووید-۱۹ در پاکستان بی‌‌سابقه است.

در پاکستان تاکنون ۶۸۷ هزار و ۹۰۸ مورد قطعی ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده و به ثبت رسیده است. ۱۴ هزار و ۷۷۸ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.    

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.