ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگرانی بيماران تالاسمی در ايران از کمبود دارو

مجيد آراسته، رئيس انجمن تالاسمی

مجيد آراسته، رئيس انجمن تالاسمی ايران گفت: "کمبود دارو برای بيماران تالاسمی، استرس و نگرانی ايجاد کرده است."

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا)، آراسته در مورد وضعيت دارويی بيماران تالاسمی گفت: "داروهای توليد داخل در دسترس بيماران است و مشکلی برای تهيه آن‌ها وجود ندارد اما در مورد داروهای وارداتی بايد گفت که درمواقعی با محدوديت مواجه است که البته فعلا دستور توزيع اين دارو‌ها داده شده است و مشکلی به آن صورت وجود ندارد."

به گفته وی "اگر برخی داروهای بيماران تالاسمی (موجود) نباشد و يا با کمبود مواجه باشد به دليل تنوع دارويی که برای اين بيماران وجود دارد اين قدرت مانور برای پزشکان وجود دارد که به شکل موقت داروی ديگری برای بيمار تجويز کند تا نياز بيمار جبران شود."

رئيس انجمن تالاسمی ايران گفت کمبود اين داروها باعث می‌شود که بيماران "از نظر روحی و فرايندهای زندگی با محدوديت‌هايی مواجه ‌شوند."

دولت ايران، تحريم‌ها را عامل کمبود دارو در اين کشور می‌داند اما برخی از منتقدان، دولت ايران را متهم می‌کنند که "در حوزه سلامت و بهداشت، ضعيف عمل کرده و با اختصاص ندادن به موقع ارز دارو، باعث ايجاد مشکل شده است."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.