ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نظر کارشناس در دادگاه جرج فلوید: به دلیل بستن راه تنفس‌اش درگذشت نه سابقه بیماری‌اش

وکیلان مدافع پلیس متهم می‌خواهند علت مرگ فلوید را به سابقه بیماری و مصرف مواد مخدر نسبت دهند. اما کارشناس پزشکی حاضر در دادگاه گفت: «آن چه بر سر آقای فلوید آمد، اگر برای فردی سالم رخ می داد او می‌مرد».

دادگاه محاکمه افسر سابق پلیس مینیاپولیس به اتهام قتل غیرعمد جورج فلوید همچنان ادامه دارد. جلسه دادگاه روز پنج شنبه ۸ آوریل به جزییات دلیل پزشکی مرگ فلوید اختصاص داشت.

یک کارشناس پزشکی با حضور در جایگاه شاهدان نظریه وکلای پلیس متهم را مبنی بر این که دلیل مرگ جورج فلوید مصرف مواد مخدر وسابقه بیماری‌هایش بوده، رد کرد.

دکتر مارتین توبین، خطاب به دادگاه گفت: «آن چه بر سر آقای فلوید آمد، اگر برای فردی سالم رخ می داد او می‌مرد».

دکتر توبین که متخصص ریه و مراقبت‌های بحرانی در مدرسه پزشکی شیکاگو است با زبانی ساده برای هیات منصفه تشریح کرد که چطور راه تنفس فلوید زمانی که پلیس‌ها او را بر روی شکم خوابانده و زانو بر روی گلویش گذاشتند، مسدود شده است.

روز ۲۵ ماه مه سال گذشته چند افسر پلیس مینیاپولیس جورج فلوید را بازداشت کردند.

محل یادبود جور ج فلوید در نزدیکی جایی که در جریان بازداشت توسط پلیس کشته شد. (عکس از خبرگزاری فرانسه)

وقایع هنگام بازداشت و نیزصحنه جان باختن فلوید توسط رهگذران و دوربین‌‌های امنیتی از زوایای مختلف ثبت شد. افسر پلیس - درک شاوین- زانویش را بیش از ۹ دقیقه بر روی گردن جورج فلوید گذاشت و فشار داد و نهایتا فلوید جان باخت.

دکتر توبین گفت که کمبود اکسیژن سبب صدمه دیدن مغز و ایستادن قلب فلوید شد. او همچنین به عوامل دیگری که تنفس را برای فلوید دشوار کرده بودند اشاره کرد، دوخته شدن به سطح سخت زمین، گردانده شدن، و زاویه سر و گردن و کشیدن دستبند توسط افسران پلیس.

ویدیوی صحنه مرگ فلوید در این جلسه از دادگاه به طور مکرر پخش شد و دکتر توبین بر روی آن مراحل مختلف را توضیح می‌داد.

هشدار: این ویدئو حاوی تصاویر خشن است

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

وکلای مدافع افسر پلیس سابق که اینک از  اداره پلیس اخراج شده در دفاع از او به مصرف مواد مخدر توسط فلوید و سابقه بیماری‌اش از جمله فشار خون و بیماری قلبی اشاره داشتند، اما دکتر توبین این استدلال را رد کردو گفت که جلوی تنفس فلوید نزدیک به ۱۰ دقیقه گرفته شده بود.

دلیل بازداشت  فلوید این بود که کارمند یک مغازه به پلیس زنگ زده و گزارش داده بود که فلوید از مغازه سیگار خریده اما یک اسکناس ۲۰ دلاری تقلبی به جای پول داده است.

به دنبال مرگ فلوید، مینیاپولیس و شهر مجاورش سنت پال صحنه تظاهرات مردم خشمگین بود، میلیون‌ها نفر پس از دیدن ویدیوی مرگ فلوید، دراین اعتراضات که چندین روز ادامه داشت شرکت کردند و خواهان اجرای عدالت  و همچنین اصلاحات در نظام پلیس آمریکا شدند.

بدنبال مرگ جورج فلوید چندین شهر آمریکا صحنه تظاهرات و شورش‌بود. یوجین- اورگان مه ۲۰۲۰-(عکس از شاتراستاک)

اکنون محاکمه متهم ردیف اول که از پلیس اخراج شده به اتهام قتل غیرعمد برگزار می‌شود. سه افسر پلیس دیگر که در این ماجرا درگیر بودند نیز برکنار شده‌اند و محاکمه آنها ماه‌‌ اوت بر گزار می‌شود.

درک شاوین، افسر پلیس سفید و متهم ردیف اول تا کنون با وثیقه آزاد بوده اما در خفا زندگی می‌کرد. اتهام سه افسر پلیس اخراجی دیگر کمک و شراکت در جرم است.

جورج فلوید که مردی ۴۶ ساله، سیاه و هنگام بازداشت غیر مسلح بود، اولین و تنها قربانی خشونت پلیس نیست. طی ۲۰ سال گذشته در مینیاپولیس دست کم ۲۰۰ مورد مرگ در حوادثی که پلیس در آنها دخالت داشته رخ داده است. در حالی‌که تنها ۷ درصد جمعیت مینیاپولیس را سیاهان تشکیل می‌دهند، در  ۲۶ درصد موارد قربانیان سیاه بوده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.