ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فعالان میانمار در سال نو بودایی خواستار سرپیچی از دولت نظامی شدند

تعطیلات سال نو در میانمار از روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین / ۱۳ آوریل آغاز می‌شود. مخالفان کودتا در این کشور به‌منظور حفظ جنبش اعتراضی خود از مردم خواستند که در این ایام به روش‌های جدید با دولت نظامی مقابله کنند. از آغاز کودتا تاکنون در اعتراضات میانمار بیش از ۷۰۰ نفر کشته شده‌اند.

به‌گزارش رویترز، مخالفان کودتای میانمار دوشنبه ۲۳ فروردین / ۱۲ آوریل از مردم این کشور خواستند تا در تعطیلات سال نو پیش رو، با پوشیدن لباس‌های ویژه و دعا، از ارتش سرپیچی کنند.

«تینگیان»، سال نو بودایی در میانمار با برگزاری «جشن آب» در آوریل، گرم‌ترین ماه سال و به‌مدت چهار روز از فردا سه‌شنبه ۲۴ فروردین / ۱۳ آوریل تا شنبه ۲۸ فروردین / ۱۷ آوریل برگزار می‌شود. این چهار روز مهم‌ترین تعطیلات سال است و معمولاً با خواندن دعا، پاکسازی آیینی تصاویر بودا در معابد و پاشیدن آب در خیابان‌ها جشن گرفته می‌شود.

ای تینزار مائونگ، از رهبران کمیته همکاری اعتصاب عمومی، در فیس‌بوک نوشت: «شورای نظامی مالک تینگیان نیست. قدرت در دست خود مردم است. مردم متحد باید تینگیان را در دست خود نگه دارند.»

او از پیروان بودا خواست تا لباس‌های مذهبی خود را بپوشند و با هم دعا بخوانند و اعضای جوامع کوچک مسیحی را نیز به پوشیدن لباس‌هایی به رنگ سفید و خواندن سرودهای مذهبی فراخواند. او گفت پیروان سایر ادیان باید از رهبران خود پیروی کنند.

بر اساس آمار منتشرشده توسط انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP)، از زمان قدرت گرفتن ارتش و کودتای یکم فوریه در میانمار، نیروهای امنیتی ۷۰۶ معترض از جمله ۴۶ کودک را کشته‌اند.

این شامل ۸۲ نفر نیز می‌شود که در روز جمعه در شهر باگو، حدود ۷۰ کیلومتری شمال شرقی یانگون کشته شدند. انجمن کمک به زندانیان سیاسی این شهر را «میدان کشتار» نامید.

روز دوشنبه گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تیراندازی نیروهای امنیتی در شهر تامو واقع در شمال غربی میانمار و پراکنده کردن معترضان در شهر ماندالای توسط پلیس منتشر شد.

محدودیت‌های حکومت نظامی و دسترسی محدود به اینترنت و تلفن همراه مانع از دریافت جزئیات این خشونت‌ها شد.

روزنامه دولتی «گلوبال نیو لایت» میانمار، در گزارشی درباره خشونت‌ها در شهر باگو نوشت هنگامی که نیروهای امنیتی برای پاکسازی موانعی که معترضان ایجاد کرده بودند تلاش می‌کردند، «آشوبگران مسلح» به آن‌ها حمله کردند و «یک آشوبگر» کشته شد.

این روزنامه که سال‌ها سخنگوی ارتش میانمار بوده است، افزود: «نارنجک‌ها و مهمات توقیف‌شده نشان می‌دهند که [معترضان] به سلاح سبک مسلح بودند.»

آنگ سان سوچی، رئیس دولت پیشین که از زمان کودتا در حصر خانگی به‌سر می‌برد، قرار بود روز دوشنبه از طریق ویدئو در جلسه دادگاه حاضر شود.

او به نقض اسرار رسمی دولتی در دوران استعمار متهم شده است. این اتهام او می‌تواند مجازات ۱۴ سال زندان داشته باشد.

سوچی ۷۵ ساله همچنین به اتهام‌های «تحریک به ناآرامی‌های عمومی»، خرید دستگاه‌های مخابراتی و «فساد مالی» نیز تحت محاکمه است. وکیلان او این اتهامات را رد می‌کنند و اتهام «فساد مالی» در مورد سوچی را مسخره می‌دانند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.