ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حوثی‌های یمن: به اهدافی در عربستان سعودی حمله کردیم

حوثی‌های یمن که از سوی ایران حمایت می‌شوند اعلام کردند که با هواپیماهای بدون سرنشین و موشک به اهدافی در شهر جیزان واقع در جنوب عربستان سعودی، از جمله یکی از تأسیسات شرکت نفتی آرامکو، حمله کرده‌اند. تنش‌ها در منطقه رو به افزایش است.

نیروهای نظامی حوثی در یمن پنج‌شنبه ۲۶ فروردین / ۱۵ آوریل اعلام کردند که با ۱۱ موشک و پهپاد تأسیسات شرکت آرامکو، سامانه‌های موشکی پاتریوت و اهدافی دیگر در جیزان عربستان سعودی را هدف قرار داده‌اند.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای نظامی حوثی گفت شرکت آرامکو و یک سری اهداف دیگر با ۷ موشک از نوع «سعیر» و «بدر» هدف قرار گرفتند و در شرکت آرامکو آتش بزرگی شعله‌ور شده است.

همچنین انبارها و پایگاه‌های سامانه موشکی پاتریوت عربستان سعودی با چهار پهپاد از نوع «صماد ۳» و «قاصف k2» هدف حمله قرار گرفت.

به‌گزارش رویترز، عربستان سعودی آتش‌سوزی یا حمله به سامانه موشکی پاتریوت را ک تأیید نکرده است اما ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی که از دولت یمن در مقابل حوثی‌ها حمایت می‌کند، گفته است بقایای حاصل از رهگیری چهار پهپاد و پنج موشک بالستیک شلیک‌شده در شب گذشته و صبح زود امروز در محوطه دانشگاه جیزان فروریخته و آتش‌سوزی محدودی ایجاد کرده‌اند که تحت کنترل قرار گرفت.

در روزهای اخیر حملات متقابل میان نیروهای حوثی و ائتلاف عربی بیشتر شده است. این درگیری‌ها به‌ویژه در مأرب شدیده بوده و حوثی‌ها بارها با پهپاد و موشک به خاک عربستان سعودی حمله کرده‌اند.

حوثی‌ها می‌گویند عصر روز گذشته، چهارشنبه ۲۵ فروردین / ۱۴ آوریل نیروهای ائتلاف عربی به استان صعده حمله کرده و دو کودک را کشته و چهار نفر را زخمی کرده‌اند.

نیروهای ائتلاف عربی نیز اعلام کردند که سه‌شنبه ۱۳ آوریل ۲۰۲۱، حمله شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران را در شمالی غربی استان مأرب واقع در شرق یمن را درهم شکسته‌اند.

جنگ یمن را جنگ نیابتی ایران و عربستان سعودی می‌دانند. ایران از شیعیان حوثی حمایت می‌کند و عربستان سعودی از دولت عبد ربه منصور هادی که در مجامع جهانی به‌رسمیت شناخته می‌شود.

درگیری‌ها در یمن در حالی بیشتر می‌شود که در پی خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نطنز تنش‌های جدید میان ایران و اسرائیل نیز شکل گرفته است. ایران اسرائیل را مسئول عملیات خرابکارانه در نطنز می‌داند اما اسرائیل به‌شکل رسمی چنین مسئولیتی را به‌عهده نگرفته است.

در چارچوب این تنش‌ها شامگاه چهارشنبه ۱۴ آوریل/ ۲۶ فروردین یک هواپیمای بدون سرنشین حاوی ماده منفجره به فرودگاه اربیل در کردستان عراق حمله کرد. در نتیجه این حمله ساختمانی در مقر استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل آسیب دید. آمریکا در حمله‌های گذشته در عراق شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران را مسئول اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.