ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت دو تن از فعالان مدنی در اهواز

عادل سميری و مجيد باوی،

عادل سميری و مجيد باوی، دو تن از فعالان مدنی در شهر اهواز بازداشت شده‌اند.

کميته گزارشگران حقوق بشر روز هشتم ارديبهشت گزارش داد: "چند مأمور لباس شخصی مجهز به بی‌سيم و سلاح، بامداد يکشنبه (يکم ارديبهشت) با مراجعه به محل کار آقای سيمری، اقدام به ارعاب حاضران و تفتيش آن محل می‌کنند که پس از مقاومت آقای سيمری و يکی از کارکنان، مأموران اقدام به ضرب‌وشتم آنان و بازداشت آقای سيمری و انتقال وی می‌کنند."

براساس گزارش‌ها، تعدادی از مأموران نيز، همزمان به منزل عادل سيمری مراجعه کرده و ضمن تفتيش محل سکونت وی، اقدام به ضبط برخی وسايل از جمله کامپيوتر، دوربين، آلبوم‌های خانوادگی می‌کنند.

بر پايه اين گزارش "بعد از ظهر همان روز نيز، مجيد باوی، ديگر فعال عرب خوزستان، در شهر اهواز بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است."

هنوز از علت اصلی بازداشت، محل نگهداری و وضعيت اين دو فعال مدنی گزارشی منتشر نشده است.

اين دو فعال عرب، از معترضان به صدور و احتمال اجرای حکم اعدام پنج زندانی عرب اهل خلفيه (رامشير) به نام‌های جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی‌نژاد و محمدعلی عموری‌نژاد بودند.

طی ماه‌های اخير، تعدادی از فعالان مدنی عرب، در شهرهای مختلف خوزستان احضار و بازداشت و تعدادی از آنان نيز به حبس و تبعيد و اعدام محکوم شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.