ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۰ قبر جدید در گورستان خاوران حفر شده است

حفر گورهای جدید در خاوران، بازماندگان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷ را نگران کرده که حکومت برای تغییر چهره خاوران دست به ترفند جدیدی زده است.

گورستان خاوران، یکی از گورهای دسته‌جمعی قربانیان کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷، در معرض دستکاری است.

بنا به گزارشی که ابتدا بی بی سی فارسی جمعه سوم اردیبهشت منتشر کرد، ۱۰ قبر جدید در این گورستان کنده شده است.

بر اساس تصاویر و گزارش‌هایی که به دست «زمانه» نیز رسیده، این قبرهای جدید به تازگی کنده شده‌اند.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

سایت «بیداران» و منابعی دیگر روز گذشته خبر دادند که حرکاتی در گورستان خاوران مشاهده می‌شود که ممکن است در راستای تلاش همیشگی حکومت برای از بین بردن این نماد یادآور کشتار بزرگ در تابستان ۱۳۶۷ باشد.

سایت «بیداران» در این باره نوشته بود:

«از چند روز پیش چهار قبر جدید در خاوران مشاهده شده است. در گورستانی که زنان و مردانی به جرم دگراندیشی در دهه ۶۰ اعدام شده اند ... گفته می‌شود که این گورهای جدید مربوط به مردگان بهائی است در حالی که آنها در همسایگی خاوران گورستان خود را دارند. می‌شنویم که آنها نه تنها تمایلی نسبت به دفن مردگان خود بر روی مردگان دیگر نداشته و ندارند بلکه به این دستور اعتراض هم کرده‌اند.»

بنا به گزارش‌ها، به بهائیان دستور داده شده که عزیزان جان‌سپرده‌شان را یا در محل محدود باقی‌مانده در گورستان فعلی بهائیان دفن کنند و یا در گورستان خاوران.

حفر گورهای جدید در خاوران این نگرانی را در میان خانواده‌های زندانیان سیاسی به وجود آورده که حکومت در حال به کار بستن ترفند جدیدی برای تغییر چهره گورستان و در نهایت از میان بردن آن است؛ آن هم در شرایطی که جمع شدن خانواده‌ها در آن به خاطر محدودیت‌های کرونایی مشکل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.