ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کرونا در هند: بزرگ‌ترین چالش بعد از استقلال

نظام درمان در هند تحت تأثیر دومین موج همه‌گیری کرونا قرار گرفته. اکسیژن‌رسانی به مبتلایان به موارد حاد کووید- ۱۹ مختل شده و داروی کافی هم در دسترس نیست. بسیاری از کشورهای جهان وعده کمک به هند را داده‌اند.

به گزارش الجزیره، دولت آمریکا شامگاه یکشنبه ۲۵ آوریل/ ۵ فروردین اعلام کرد در تدارک ارسال محموله‌های دارو، کیت‌های تشخیص سریع کووید-۱۹، دستگاه‌های تنفسی و گان و همچنین کپسول‌های اکسیژن به هند است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مواد خام واکسن «کوویدشیلد» را که هند به آن نیاز مبرم دارد شناسایی کرده و این مواد را به زودی در اختیار دولت هند قرار می‌دهد.

اورزلا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که اتحادیه اروپا در تدارک کمک‌های فوری به هند است.

فرانسه و بریتانیا و آلمان نیز به دولت هند وعده دادند برای مهار همه‌گیری کرونا در آن کشور از کمک‌های سریع و فوری دریغ نکنند. عمران خان، نخست وزیر پاکستان با انتشار پیامی در توییتر خواهان دعا برای درمان عاجل مبتلایان به کووید- ۱۹ در هند شده بود. بلافاصله بعد از این پیام دولت پاکستان نیز برای کمک به هند اعلام آمادگی کرد. هند و پاکستان دو دولت متخاصم به شمار می‌آیند.

کمبود اکسیژن و دارو

کرونا در هند: بزرگ‌ترین چالش بعد از استقلال (عکس: خبرگزاری فرانسه)

یکشنبه گذشته برای چندمین روز پیاپی شمار مبتلایان به کووید- ۱۹ در هند مجدداً رکورد زد. در شبانه‌روز گذشته ۳۴۹ هزار و ۶۹۱ مورد قطعی ابتلا به کووید- ۱۹ در هند شناسایی شده و به ثبت رسیده است. دو هزار و ۷۶۷ نفر دیگر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

در روز شنبه در دهلی نو با ۲۰ میلیون نفر جمعیت ۲۴ هزار مورد ابتلای قطعی به کووید- ۱۹ شناسایی شد. مقامات بهداشتی هند اعلام کردند در پایتخت از هر چهار نفر که تست کرونا می‌دهند، یک نفر به کووید-۱۹ مبتلاست. یک مقام بهداشتی هند در مصاحبه با الجزیره از بحران کرونا به‌عنوان «بزرگ‌ترین چالش هند بعد از استقلال» یاد کرده است.  علاوه بر اکسیژن و تخت‌های ای سی یو حتی داروهای پیش‌پاافتاده‌ای مانند پاراستامول هم در هند کمیاب شده است.

ناراندا مودی، نخسیت وزیر هند در یک نطق رادیویی اعلام کرد که همه‌گیری کرونا مانند طوفانی هند را در نوردیده و این کشور را به لرزه درآورده است.

مودی از شهروندان هند خواست به شایعات درباره عوارض ناخوشایند واکسن توجه نکنند.

در هند تاکنون ۱۴۱ میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندان تزریق شده‌اند. کارشناسان می‌گویند واکسیناسیون جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری کشور می‌بایست شتاب بگیرد.

در همان حال انتقادات از دولت مودی به خاطر بازگشایی زودهنگام مشاغل برای جلوگیری از رکود اقتصادی بالا گرفته است.

در برخی از ایالت‌های هند قوانین منع عبور و مرور برقرار شده. کشمیر که تحت حاکمیت هند قرار دارد از شنبه گذشته تاکنون تحت قرنطینه قرار گرفته است.

شهر لکهنو پایتخت ایالت پرجمعیت اوتار پرادش در قرنطینه است. به گزارش الجزیره خیابان‌های شهر خالی از جمعیت و آمبولانس‌ها آژیرکشان در ترددند.

از برخی بیمارستان‌های دهلی نو ناآرامی‌هایی گزارش شده است.

دولت مودی اعلام کرده است که قصد دارد ۵۰۰ دستگاه تولید اکسیژن نصب کند. اکسیژن مورد نیاز برخی بیمارستان‌ها با قطارهای ویژه و با ایجاد پل هوایی به مناطق دورافتاده هند ارسال می‌شود.        

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.