ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنان کویت در نبرد با زن‌کشی و ناامنی

زنان کویت به دلایل مختلف به دست مردان به قتل می‌رسند و تمهیدات قانونی لازم برای حفاظت آنها در مقابل خشونت وجود ندارد. قتل یک زن جوان به دست خواستگارش، زنان معترض را به خیابان‌ها کشانده است.

به دنبال آنچه یک «جنایت وحشتناک» توصیف شده است، یک زن کویتی هفته قبل پس از رد یک پیشنهاد ازدواج کشته شد.

مظنون، فهد سبحی محمد، ۳۰ ساله پس از جواب رد شنیدن از فرح، او و خانواده‌اش را مورد آزار و اذیت قرار داد. محمد اگرچه به دنبال این آزار واذیت‌ها بازداشت شد، اما بعداً با قرار وثیقه آزاد شد و تهدید کرد که فرح را می کشد.

عبدالمحسن القطن، وکیل این خانواده گفته که قاتل را هنگام ترک خانه‌اش تحت تعقیب قرار داده. مظنون، پیش از ربودن فرح نخست با اتومبیل او تصادف کرده است.

طبق گفته‌های وکیل خانواده و بر اساس اعلام وزارت کشور کویت، محمد پس از اینکه فرح را با چاقو زده، او را قبل از فرار در ورودی یک بیمارستان در جنوب شهر کویت رها کرده است.

وزارت کشور اعلام كرده كه محمد به چاقوكشی و كشتن فرح اعتراف كرده است.

ویدئویی که به صورت آنلاین منتشر شده، نشان می‌دهد اعضای خانواده فرح با حال بد، خواستار عدالت هستند. این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و کویتی‌ها خواستار پاسخگویی هستند.

در این فیلم، صدای خواهر فرح شنیده می شود که می‌گوید:

«ما گفتیم که او قصد دارد خواهرم را بکشد و بالاخره خواهرم را کشت... چه کسی می‌تواند به من کمک کند؟ دولت کجاست؟»

به گفته کویت تایمز، تحقیق در مورد دلیل عدم موفقیت مقامات در محافظت از فرح آغاز شده است.

به دنبال این حادثه، مردم کویت در اعتراض به این خشونت و زن‌کشی، در پارک‌های عمومی تجمع کرده‌اند و خواستار حمایت بیشتر از زنان در این کشور شده‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی، تعداد زیادی از کاربران با فرح ابراز همبستگی کرده و به خشونت علیه زنان در کشور اعتراض کرده‌اند.

آسیه زن، یک زن تأثیرگذار برجسته کویتی، ویدئویی از خود ابراز خشم پس از مرگ فرح به اشتراک گذاشته است.

او گفته:

«می‌خواهید به من بگویید كه این كشور به امنیت ما اهمیت می‌دهد؟ به ما نگویید كه ما در امان هستیم، زیرا اینگونه نیست.»

او همچنین به تعداد زیاد زنانی که در شرایط مشابه در کویت جان داده‌اند، اشاره کرده و دیگران را به اعتراض در شبکه‌های اجتماعی فراخوانده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ترجمه:

«فرح رفت، قبل از او شیخه، و قبل از او دیگر زنان كویتی که قربانی خشونت بودند. ساعت تیک خورده است و ما اجازه نخواهیم داد که فرح عددی جدید باشد بدون اینکه تغییری ایجاد شود... تا دیگر جان از دست نرود و همه مسئولیت خود را بر عهده بگیرند. در عزاداری‌ها شرکت کنید و اعتراض خود را با یک تصویر در شبکه‌های اجتماعی ضبط کنید.»

معترضان کویتی خواستار اجرای عدالت برای فرح هستند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی خاطر نشان کرده‌اند که پرونده فرح دور از واقعیت نیست، و برخی تأکید می‌کنند که اعتراض برای زنان کویتی پدیده جدیدی نیست.

بسیاری از زنان در کویت به دست اعضای خانواده یا آشنایان مرد کشته شده‌اند.

در ماه دسامبر، شیخه العجمی، نگهبان پارلمان کویت، توسط برادرش کشته شد. سه ماه قبل، در یک حادثه دیگر، زن دیگری به نام فاطمه العجمی توسط برادرش در داخل آی سی یوی بیمارستان مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

طبق قوانین کویت، کشتن همسر یا خواهر مظنون به ارتکاب زنا تنها به عنوان «خطا و گناه» طبقه بندی شده و در نتیجه قاتل به حداکثر سه سال زندان محکوم می‌شود. لایحه‌ای برای لغو این قانون به مجلس شورای ملی کویت ارائه شده است.

فمینیست‌های کویت اغلب گروهی از زنان از قبیله محافظه‌کار بدویین هستند. فعالان می‌گویند شکایات زنان از آزار و اذیت و خشونت اغلب جدی گرفته نمی‌شود. آنها نگران همه زنان ساکن کویت هستند؛ از جمله زنان گروه‌های آسیب‌پذیرتر مانند «بدون» [بدون تابعیت]، کارگران داخلی و خارجی و زنان ترنس.

فعالان زنان در مورد لزوم قوانینی برای حمایت بهتر از زنان توافق دارند. آنها می‌گویند که همه زنان کویتی برای گزارش تهدیدها و جدی گرفته نشدن شکایات‌شان با مشکل روبه‌رو هستند.

در این میان اما زنان قبیله‌‌ها كمتر مورد حمایت قرار می‌گیرند و مقامات به دلیل خانوادگی دانستن مسایل آنها به شكایاتشان رسیدگی نمی‌كنند.

یکی از فعالان زنان کویتی می‌گوید:

«مشکل زن بادیه‌نشین کویتی از داخل خانواده آغاز می‌شود زیرا قبیله به معنای یک کشور است. زن بادیه‌نشین از وضعیتی اطاعت می‌کند که توسط خانواده و کل محیط زندگی او وضع شده است.»

هادیل الشمری، فعال زنان، که یکی از اعضای جامعه «بدون» با جمعیتی بیش از صد هزار نفر در کشور کویت است، توضیح می‌دهد که زنانی مانند او اغلب برای جست‌وجوی کمک با موانع بیشتری روبه‌رو می شوند. مردم بدون که اسناد رسمی و تابعیت ندارند، نمی‌توانند سوءاستفاده یا آزار و اذیت را به مقامات گزارش دهند.

هادیل می‌گوید بسیاری از این زنان برای دستیابی به حق تحصیل یا اشتغال قانونی تلاش می‌کنند. این زنان در صورت تمایل به ترک وضعیت خود امکانات محدودی برای تأمین هزینه زندگی خود دارند.

او می‌گوید:‌

«ما هم مثل سایر زنان رنج می‌بریم … اما زن بدون چون در موقعیت ضعیف‌تر است رنج بیشتری می‌برد.»

زنان کویت ۱۵ سال پیش حق رای و شرکت در انتخابات کویت را به دست آوردند.

در انتخابات دسامبر گذشته، علی رغم ثبت نام ۲۹ زن برای تصدی نمایندگی، تنها نماینده مجلس زن کویت، کرسی خود را از دست داد و زنان کویت در پارلمان بدون نماینده ماندند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.