ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رسوایی واکسن خارج از نوبت به شهرداری تهران رسید

در هفته‌های گذشته، اخبار گوناگونی از تزریق واکسن‌های سهمیه پاکبانان و یا گروه‌های درمانی به مدیران در نقاط مختلف ایران منتشر شده است. در آبادان مسئولان شهرداری و امام‌جمعه از واکسن سهمیه پاکبان‌ها استفاده کردند. در استان گلستان، معاون دانشگاه علوم‌پزشکی این استان از سهمیه واکسن کادر درمان برای تزریق به همسر خود استفاده کرد و برکنار شد. گزارش‌های دیگری از تزریق واکسن کرونا به روحانیون ارشد و مراجع تقلید هم منتشر شده است که وزارت بهداشت هنوز به آن واکنشی نشان نداده است.

سوءاستفاده از واکسن سهمیه گروه‌های پرریسک و دارای اولویت و تزریق خارج از نوبت به شهرداری تهران رسید.

در جدیدترین رویداد، خبرها حاکی از آن است که در شهرداری تهران نیز از سهمیه واکسن پاکبان‌ها برای تزریق به مدیران شهری استفاده شده است.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران روز ۲۸ فروردین در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت از او خواست تا فهرست دریافت‌کنندگان واکسن کرونا در مجموعه مدیریت شهری کشور را با جزئیات آن منتشر کند.

همین نامه نگاه‌ها را متوجه شهرداری تهران کرد و زمزمه‌هایی در مورد سوءاستفاده از واکسن در برخی مناطق شهرداری این شهر به گوش رسید. در واکنش به این اخبار غیررسمی، مدیران شهرداری تهران این موضوع را رد کردند، از جمله حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم که  دراین باره به فارس،گفت: «تاکنون حتی یک مورد انجام واکسیناسیون کرونا بین مدیران و معاونان شهرداری تهران و اعضای شورای شهر به ما گزارش نشده است.»

چند روز پس از این موضع‌گیری، اخبار جدیدی منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از کارمندان زن و مرد شهرداری یکی از منطقه‌های تهران به‌عنوان پاکبان معرفی شده و در لیست دریافت واکسن قرار گرفتند. یک لیست ۱۷۹ نفره از افرادی که به‌عنوان پاکبان واکسن دریافت کرده‌اند نیز منتشر شد که در بین آن نام چند زن هم وجود داشت. این در حالی است که شهرداری تهران هیچ پاکبان زنی ندارد.

هنوز انتشار این لیست با تایید و تکذیب مدیران شهری مواجه نشده بود که یکی از مسئولان شهرداری تهران به فارس گفت: «زمانی که سهمیه برای تزریق واکسن کرونا برای تطهیرکنندگان بهشت زهرا اختصاص داده شد برخی از کارکنان و تطهیرکنندگان طبق میل خودشان از تزریق واکسن امتناع کردند و به جای این افراد برخی دیگر واکسینه شدند.»

پیگیری می‌کنم

پیروز حناچی، شهردار تهران آخرین فردی است که به این ماجرا وارد شده است. او ساعتی پیش با انتشار یک توییت از پیگیری موضوع خبر داد: «از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم. داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فورا بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.»

شهردار تهران اعلام کرد: «دستور دادم اسامی دریافت کنندگان در سایت شفاف بارگزاری شود.»

تخلف در کدام منطقه شهرداری رخ داده است

گفته می‌شود که تزریق سهمیه پاکبان‌ها به مدیران شهری پر منطقه ۶ شهرداری تهران رخ داده است. علیرضا علی‌بخشی، معاون شهردار منطقه ۶ تهران اما این موضوع را رد می‌کند: «مساله پیش آمده را به شدت تکذیب می‌کنیم. این موضوع فقط شیطنت رسانه‌ای است. شهردار، معاونین منطقه و رده‌های ۳ و ۴ مدیریتی هیچ کدام واکسن دریافت نکرده‌اند.»

این تکذیبیه اما با قدرتی که شروع شد ادامه نیافت و در ادامه همین مقام شهری گفت که تعدادی واکسن به افراد خارج از اولویت تزریق شده است: «مقداری از سهمیه پاکبانان اضافه آمد که حدود ۱۲ دز بود و این واکسن‌ها را به دیگر افرادی که در معرض ابتلا به کرونا بودند اختصاص دادیم.»

معاون شهردار منطقه ۶ تهران در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود نام تعدادی زن میان افراد واکسینه‌شده تحت عنوان پاکبان وجود دارد، گفت: «این زنان یا مسئولین غرف بازیافت یا مسوول آموزش شهروندی هستند و از آنجا که در ارتباط مستقیم با شهروندان هستند و احتمال ابتلایشان به کرونا زیاد است، واکسن‌های اضافی را به آنها اختصاص دادیم.» تزریق واکسن به مدیران شهری و احتمالا بستگان آن‌ها در حالی رخ می‌دهد که در ماه‌های گذشته ۲۰۰ تاکسیران شهر تهران در اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزار تاکسیران دیگر با نگرانی منتظر فرارسیدن نوبت واکسیناسیون خود هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محسن

    مراجع تقلید که همه پیر* هشتاد سال به بالان خود به خود صف اول اولویتن