ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معاون اتحادیه اروپا درباره بحران اقلیمی هشدار داد: کودکان ما باید بر سر غذا و آب بجنگند

معاون کمیسیون اتحادیه اروپا هشدار داد که افراد مسن باید در مبارزه با تغییرات آب و هوایی فداکاری کنند وگرنه کودکان امروز در آینده برای آب و غذا باید بجنگند.

فرانس تیمرمن، نایب رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفته که اگر سیاست اجتماعی و سیاست اقلیمی برای تقسیم منصفانه هزینه‌ها و مزایای ایجاد یک اقتصاد کم کربن با هم ترکیب نشوند، جهان با واکنش مردمی که شغل یا درآمد خود را به دلیل سیاست‌های سیاستمداران پوپولیست و منافع سوخت‌های فسیلی از دست می‌دهند، روبه‌رو خواهد شد.

او گفته:

«بحران اقلیمی فقط یک مسئله فوری نیست، بلکه یک مسئله دشوار است. ما باید اقتصاد خود را متحول کنیم. مزایای زیادی در این کار وجود دارد، اما یک چالش بزرگ است. بزرگترین تهدید تهدید اجتماعی است. اگر ما این مساله را حل نکنیم، کودکان ما بر سر آب و غذا خواهند جنگید. در ذهن من هیچ شکی وجود ندارد.»

مقابله با تغییرات آب و هوایی چند برابر ارزان‌تر از اختلالاتی است که گرمایش زمین ایجاد خواهد کرد. با این حال، تغییر جهت از سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های پاک، به معنای پایان یافتن برخی مشاغل سنتی مانند استخراج ذغال سنگ است. هزینه‌های این تغییر به طور نابرابر بر دوش بخش‌های مختلف جامعه خواهد افتاد، مگر اینکه سیاست‌مداران وارد عمل شوند.

تیمرمن در مصاحبه‌ای با گاردین گفته:

«آن دسته از ما که اهمیت این موضوع را می‌فهمیم باید سریع حرکت کنیم. باید مسئله اجتماعی را به عنوان مسئله اصلی قرار دهیم. من واقعاً از همه اعضای جنبش آب و هوایی می‌خواهم كه بیشتر از آنچه در گذشته انجام داده‌اند، در تمركز بر روی مسئله اجتماعی به من بپیوندند.»

او هشدار داد که برای اطمینان از اینکه جوانان می‌توانند در یک محیط امن زندگی کنند، نسل قبلی باید فداکاری کند. او گفت که افراد مسن امروز از فداکاری نسل قبلی بهره‌مند شدند و اکنون آنها خود باید تغییراتی را ایجاد کنند.

او گفته این فداکاری برای اکثر افراد آسان خواهد بود؛ مانند بازسازی خانه به شیوه‌ای که با استانداردهای کم کربن سازگار شود، یا تغییر در حمل و نقل و برقی کردن خودروها و خوردن گوشت کمتر. اما برای برخی این کار شامل تغییر شغل یا الگوی زندگی است:‌

«ما از مردم نمی‌خواهیم که به شرایط دهه ۱۹۳۰ برگردند. ما از مردم نمی‌خواهیم که در غارها زندگی کنند و چمن‌ها را خرد کنند. شاید تنها باید یک یا دو قدم به عقب برداشته شود تا بتوان بیشتر به آینده پرید.»

هشدارهای تیمرمن نشان دهنده نگرانی فزاینده‌ در بین متخصصان اقلیم‌شناس است که می‌گویند سیاستمداران نتوانسته‌اند مزایای یک جامعه کم کربن را به مردم نشان دهند. این مزایا شامل آب و هوای پاک‌تر، شهرهای قابل زندگی‌تر و سطح بالاتری از سلامتی و رفاه و همچنین خنثی کردن بحران آب و هوایی ناشی از اقدامات سیاستمدارانی از جمله دونالد ترامپ و جمهوری خواهان در ایالات متحده است.

تیمرمن اذعان کرده که گفت که نقش اصلی سیاستمداران تسهیل این کار است تا نیروی انسانی در صنایعی مانند سوخت فسیلی به حوزه‌‌های دیگر منتقل شوند.

تیمرمن در داخل اتحادیه اروپا و در سطح جهانی، نقشی محوری دارد. او قصد دارد اقتصاد اروپا را به یک قاره کم کربن تبدیل کند. او تلاش‌های اقلیمی اتحادیه اروپا را در اجلاس آب و هوایی موسوم به کوپ ۲۶ رهبری می‌کند.

بریتانیا در نوامبر سال ۲۰۲۱ میزبان اجلاس آب و هوایی موسوم به کوپ ۲۶ است.

چشم‌انداز آب و هوایی اتحادیه اروپا کاهش انتشار حداقل ۵۵ درصدی کربن تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سطح ۱۹۹۰ است.

تیمرمن از كشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته كه پول بیشتری برای تأمین مالی اهداف آب و هوایی تامین کنند و کشورهای ثروتمند به کشورهای فقیر کمک کنند تا با تأثیرات ناشی از تغییرات آب و هوایی کنار بیایند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح جلوانی

    بر قرار باد