ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زنبور عسل در معرض خطر

سمپاشی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، گرده‌های گیاهان را آلوده به سمومی می‌کند که بر سیستم عصبی و انتقال دهنده‌های عصبی زنبور‌ها اثر می‌گذارند.

کندوهای آلوده به سموم کشاورزی، آلودگی‌های مربوط به فرهنگ کشاورزی صنعتی، کشاورزی تک محصوله و ایجاد تغییرات ژنتیکی در محصولات کشاورزی، زندگی زنبور عسل را در سراسر جهان در معرض خطر جدی قرارداده است.

سال گذشته، نزدیک به پنجاه درصد زنبور‌ها در برخی از کلنی‌های پرورش زنبور عسل در اروپا، از بین رفتند. کمسیون اروپا برای مبارزه با مرگ و میر بالای زنبور عسل، سه آفت کش شیمیایی را از اول ماه دسامبر ۲۰۱۳ مممنوع اعلام کرده است.

سمپاشی باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی، گرده‌های گیاهان را آلوده به سمومی می‌کند که بر سیستم عصبی و انتقال دهنده‌های عصبی زنبور‌ها اثر می‌گذارند. گرده‌های آلوده پس از انتقال به کندو، تمام کندو را آلوده کرده و فعالیت‌های مغزی زنبورهای عسل را مختل می‌کنند. زنبور‌ها معمولا پس از ترک کندو، قابلیت جهت‌یابی را از دست می‌دهند، کلونی خود را پیدا نمی‌کنند و در راه می‌میرند. مرگ و میر زنبور‌ها موجب کاش تولید عسل کلنی‌ها می‌شود. همچنین، زنبوران عسل نقش حیاتی در گرده‌افشانی ایفا می‌کنند که مرگ و میر آن‌ها مستقیما روی نقش گرده‌افشانی آن‌ها برای افزایش میزان تولید محصولات کشاورزی نیز تاثیر دارد.

کشاورزان، زنبورداران و فعالان محیط زیست، در روز ۲۹ آوریل ۲۰۱۳، مقابل دفتر کمسیون اروپا در بروکسل و در مرکز شهر لندن جمع شدند تا این نهاد اجرایی و دولت‌ها را مجاب کنند که نسبت به سرنوشت زنبور عسل، تصمیم بگیرند.

منبع: خبرگزاری فرانسه و یاهو نیوز

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.