ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۷ ساعت جست‌وجو برای یافتن کارگران زیر آوار معدن طزره دامغان

معدن زغال سنگ طزره دامغان ریزش کرده است. دو کارگر زیر آوار مانده‌اند. تیم‌های جست‌وجو ۳۷ ساعت است که بدون وقفه با امید رسیدن به دو کارگر محبوس در حال آواربرداری هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حادثه معدن زغال سنگ طزره دامغان حدود ساعت ۱۲ ظهر روز شنبه ۱۱ اردیبهشت در تونل شماره ۴۲ معدن بزرگ طزره از معادن چهارگانه شرکت زغال سنگ البرز شرقی در کارگاه استخراج k ۱۳ پیشرو، هنگام استخراج و به دلیل ریزش ناگهانی سقف کارگاه رخ داد که در این حادثه دو نفر کارگر پیمانکاری شرکت به نام‌های میلاد روشنائی و سید اصغر افضلی دچار حادثه و محبوس شده‌اند.

کارگاه استخراج این تونل ۷۰ متر طول دارد و این دو کارگر در عمق ۳۵ متری زیر آوار هستند.

منصور شریف، مدیر عامل شرکت البرز شرقی در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران گفت:

«تعداد چهار تیم از پرسنل شرکت و تعدادی از کارکنان ساکن استان گلستان، در معادن متعلق به شرکت مشغول به کار هستند. عملیات امداد و نجات و آواربرداری به سرعت در جریان است که گزارش‌های تکمیلی اطلاع رسانی می‌شود.»

شریف در ادامه این مصاحبه افزود:

«تلاش گروه‌های امدادی برای یافتن دو کارگر گرفتار در معدن شرکت زغال سنگ البرز شرقی طزره دامغان ادامه دارد، اما هنوز از وضعیت این دو نفر اطلاعی در دست نیست. اکسیژن‌رسانی به حادثه دیدگان به وسیله شلنگ‌های مخصوص در داخل معدنِ ریزش کرده انجام شده است.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان تاکنون ۲۰۰ واگن آوار از محل حادثه استخراج‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حجت‌الله یحیایی، سخنگوی استانداری سمنان در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین اخبار از ریزش بخشی از تونل و کارگاه معدن طزره در شمال دامغان و وضعیت معدن کاران مانده در آوار گفت:

«در حال حاضر عملیات ایجاد دستک به منظور ورود به کریدور اصلی در حال انجام است اما تا این لحظه به افراد حادثه‌دیده دسترسی پیدا نشده است.»‌

مجموعه معادن زغال سنگ البرز شرقی در منطقه طزره دامغان در مناطق سردسیر و کوهستانی جنوب رشته کوه‌های البرز و در فاصله ۵۰ کیلومتری شهرستان دامغان واقع شده است.

اغلب معادن ایران فرسوده و فاقد حداقل امکانات ایمنی و بهداشت کار هستند و کارگران معدن در معرض بیماری‌های ناشی از کار در معدن و مصدومیت و مرگ در نتیجه حوادث معدن قرار دارند. معادن سنگ تزئینی و زغال سنگ حادثه‌سازترین معادل ایران‌اند.

مهم‌ترین و بزرگ‌ترین فاجعه‌ها در معادن در ایران در سال ۹۶ در دولت روحانی اتفاق افتاد. انفجار معدن یورت زمستان آزادشهر استان گلستان در ۱۵ آبان ۹۶ فاجعه‌بارترین این حوادث بود که ۴۳ کشته به جای گذاشت.

در سال‌های دهه ۹۰ بیش از سه هزار حادثه در معادن کشور رخ داده است. در این حوادث حدود ۱۳هزار کارگر مجروح و بیش از ۴۳۰ معدنچی جان خود را از دست دادند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.