ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهلت نتانیاهو برای تشکیل دولت پایان یافت

بنیامین نتانیاهو که از سال ۲۰۰۹ در قدرت است بیش از دو سال است که نتوانسته کشور را از بن‌بست سیاسی پس از هر انتخابات پارلمانی خارج کند. اگر رقبای نتانیاهو نتوانند دولت جدید را تشکیل دهند برای پنجمین بار در دو سال اخیر باز هم انتخابات برگزار خواهد شد.

به‌گزارش رویترز، مهلت داده شده به بنیامین نتانیاهو برای تشکیل دولت جدید در اسرائیل صبح روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت / ۵ مه به پایان رسید. او ۲۸ روز فرصت داشت تا دولت ائتلافی خود را تشکیل دهد.

اسرائیلی‌ها ۳ فروردین / ۲۳ مارس برای چهارمین بار به پای صندوق‌های رأی رفتند زیرا دولت ائتلافی لیکود و حزب «آبی و سفید» بنی گانتز، وزیر دفاع پیشین که با تلاش فراوان تشکیل شده بود، در دسامبر گذشته فروپاشید. پیروزی حزب لیکود با ۳۰ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل (کنست) در این انتخابات، موجب شد تا روون ریولین، رئیس‌جمهوری اسرائیل نتانیاهو را مأمور تشکیل دولت جدید کند.

نتانیاهو ۷۱ ساله پس از چهار انتخابات ناموفق پارلمانی از سال ۲۰۱۹ و آغاز دادرسی علیه او به اتهام فساد، که او آن را رد می‌کند، در تلاش است تا زمام کشور را حفظ کند.

با پایان مهلت تعیین‌شده برای بنیامین نتانیاهو، رئیس‌جمهوری اسرائیل ممکن است عضو دیگری از پارلمان این کشور را مأمور تشکیل دولت ائتلافی کند.

این در حالی است که هیچ تضمینی وجود ندارد احزاب خارج از دولت موقت فعلی بتوانند بر اختلافات خود غلبه و نتانیاهو را از قدرت خارج کنند.

اکنون انتظار می‌رود این مأموریت به وزیر دارایی پیشین، یعیر لپید ۵۷ ساله واگذار شود که حزب‌اش، «آینده وجود دارد» (یش آتید) در انتخابات اخیر رقیب اصلی لیکود بود و با ۲۳ کرسی پس از لیکود در جایگاه دوم قرار گرفت. احزاب مخالف نتانیاهو اختلافات زیادی دارند. یکی از این مشکلات ائتلاف با احزاب عربی است.

در چنین شرایطی اگر فرد جدیدی منصوب شد و در ۲۸ روز نتوانست دولت ائتلافی را تشکیل دهد، رئیس‌جمهوری اسرائیل می‌تواند از پارلمان بخواهد ظرف سه هفته در مورد هویت رئیس دولت جدید توافق کند. اگر این نیز شکست بخورد، انتخابات جدید برگزار می‌شود. این انتخابات می‌تواند در پاییز آینده برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.