ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت کارگر در یک روز جان باختند

در نخستین روز خرداد هفت کارگر در چهار حادثه کاری جداگانه جان باختند و چهار کارگر نیز مصدوم شدند. یکی از کارگرانی که بر اثر حادثه کاری جان باخت، کودک کار بود.

نخستین روز خرداد برای کارگران در ایران «مرگ‌بار» بود. چهار حادثه کاری در نقاط مختلف موجب مرگ و مصدومیت ۱۱ کارگر شد.

در نخستین حادثه ریزش تونل آزاد‌راه تهران- شمال موجب مرگ دو کارگر و مصدومیت یک تن دیگر شد. ظهر شنبه یکم خرداد ریزش چند قطعه سنگ از کوه در جنوب تونل ۳۳ واقع در قطعه ۳۰ منطقه دوم آزادراه تهران –شمال سبب شد دو کارگر در زیر آوار سنگ‌ها محبوس شوند. تلاش امدادگران برای نجات این کارگران بی‌نتیجه ماند و آتش‌نشانان بعد از چند ساعت تلاش موفق می‌شوند اجساد این دو کارگر را از زیر آوارسنگ و خاک بیرون بکشند.

هویت یکی از کارگران کشته شده افشین محبی اعلام شده است اما هویت کارگر دوم هنوز مشخص نیست.

فعالان کارگری به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته‌اند که یک کارگر نیز در این حادثه «به شدت از ناحیه سر آسیب دیده و برای درمان به مرکز درمانی منتقل شده است.

مجری پروژه آزادراه تهران- شمال بنیاد مستضعفان است. در سال ۱۳۹۸ نیز طی دو حادثه جداگانه چهار کارگر شاغل در این پروژه کشته و حداقل ۸ کارگر مجروح شدند.

دو کارگر معدن در نیشابور جان باختند

در یک حادثه کاری دیگر دو کارگر معدن نمک در روستای آبقو واقع در نیشابور به دلیل سقوط از بلندی جان باختند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور در باره این حادثه به رسانه‌های داخلی ایران گفت: این حادثه حوالی ساعت ۱۲ و ۲۸برای دو کارگر ۴۸ و۲۸ساله اتفاق افتاده که بلافاصله امداگران این دو کارگر را از همکاران در محدوده روستای «باغش» تحویل گرفتند و به بیمارستان حکیم انتقال دادند که متاسفانه به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده بودند.

در اردیبهشت ماه نیز ریزش معدن طزره در دامغان موجب مرگ دو معدنکار شد.

مرگ دو کارگر در قزوین

سومین حادثه کاری که روز گذشته گزارش شد در یک کارخانه تولید چسب در شهر صنعتی البرز قزوین رخ داد. خبرگزاری‌ها نام کارخانه‌ای که حادثه مرگبار در آنجا رخ داد را فاش نکردند اما گزارش کردند در جریان این حادثه دو کارگر کشته و سه کارگر مجروح شدند.

هویت هیچ یک از کارگرانی که در این حادثه کشته یا مجروح شدند تا به حال اعلام نشده است. کارگران این واحد تولیدی گفته‌اند که دو کارگری که فوت کردند  کنار دیگ مواد شیمیایی مشغول کار بودند که به ناگهان داخل دیگ مواد شیمیایی سقوط می‌کنند و براثر این حادثه جان خود را از دست می‌دهند.

سه کارگر دیگر که شاهد حادثه بودند برای نجات همکاران خود اقدام کردند اما تلاش‌شان بی‌نتیجه ماند و تنها موجب مصدومیت آنها شد. به گفته رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین این سه کارگر به بیمارستان منتقل شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در پیوند با این حادثه به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفت: هنوز علت حادثه روشن نیست.

اسفند سال قبل نیز مرگ یک کارگر در کارخانه چسب هنکل مستقر در شهر صنعتی البرز قزوین گزارش شده بود. هنوز مشخص نیست حادثه روز گذشته نیز در این کارخانه رخ داده است یا یک واحد تولیدی دیگر.

مرگ یک کودک کار در بجنورد

در چهارمین حادثه کاری که روز گذشته خبرگزاری‌های ایران گزارش کردند یک کارگر رستوران در بجنورد واقع در استان خراسان شمالی جان خود را از دست داد.ایلنا بدون اینکه هویت و سن این کارگر را اعلام کند، نوشت: «یک کارگر نوجوان» حین انتقال غذا به طبقه فوقانی بین بالابر و دیوار و سقف گیر کرد. جزئیات بیشتری از این حادثه تا به حال فاش نشده است.

ایران یکی از حادثه‌خیزترین کشورها برای کارگران است. تنها در سال ۱۳۹۹ خورشیدی مرگ ۱۶۷۳ کارگر بر اثر حوادث کاری به ثبت رسید و ۵۴۲۶ کارگر نیز به همین دلیل مصدوم شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.