ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فراخوان در حمایت از خواستِ تحریم انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰

بیش از ۲۰۰ نفر از فعالین حقوق بشر، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، پزشکان، نویسندگان، هنرمندان و وکلای ایرانیِ خارج از کشور، در بیانیه‌ای از خواست تحریم انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند.

بیانیه بیش از دویست نفر از فعالین اجتماعی، دانشگاهیان، پزشکان، وکلا، روزنامه نگاران، و هنرمندان ایرانی خارج از کشور

در بیش از چهار دهه، رژیم استبدادی ولایتِ فقیه از طریق نمایشی تحت عنوانِ «انتخابات»، که آن هم همواره با تقلب‌های مکرر همراه بوده است، مردم ایران را به‌پای صندوق‌های رای کشانده تا از میان برگزیدگانِ دستگاه فقاهتی، بین بد و بدتر را انتخاب کنند. مردم نیز در غیاب یک جمهوریتِ دموکراتیک، نبود آزادی‌های سیاسی، نبودِ امکانِ شرکت نمایندگان واقعی خود در انتخابات، از ترسِ خراب‌تر شدن اوضاع، به کاندیداهایی که کم تر مورد تائیدِ خامنه‌ای و دستگاهِ ولایی بوده، رای داده اند. در طول این سال‌ها هر دو جناح، چه آن‌ها که خود را «اصلاح طلب» می‌خوانند، و یا به‌عنوان «أصول‌گرا»، شناخته شده اند در تمامی فاجعه‌هایی که برمردم ایران گذشته مشارکت داشته‌اند: فساد و چپاولِ سراسری، به هدر دادن ثروت‌های ملی در کمک به جریان‌های  واپس‌گرای اسلامی در منطقه، پی‌گیریِ سیاست‌های فاجعه آمیزِ اتمی، سرکوب تمامی جریان‌های سیاسیِ غیرخودی، تحمیل سیاست‌های زن‌ستیزانه، در بند کشیدنِ فعالان سیاسی و مدنی، تحقیر و سرکوبِ اقلیت‌های قومی، مذهبی و جنسی و جنسیتی، سرکوب جنبش‌های کارگری و دانشجویی، نابود‌‌‌سازی محیط زیست، به مخاطره انداختن یک‌پارچگی کشور، بی‌کفایتیِ محض در مقابله با ویروسِ کرونا، و…

خیزش بزرگ وخود جوش مردم ایران در سراسر کشور در دی ماه ۹۶ و آبان ماه ۹۸، که سپاه پاسدارانِ رژیم فقاهتی آن را وحشیانه سرکوب کرد، با گویاترین شعارِ «اصلاح طلب، أصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا» اعلام کرد که دیگر فریب این تقسیم بندی‌های دروغین رژیم اسلامی و طرفداران فرصت‌طلب آن‌ها در داخل و خارج از کشور را نخواهند خورد.

ما امضاء کنندگان زیر، فعالین حقوق بشر، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، پزشکان، نویسندگان، هنرمندان و وکلای ایرانیِ خارج از کشور، همراه  مبارزات مردم ایران،  از خواستِ تحریم انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم. رژیم جمهوری اسلامی در این سال‌های طولانی نشان داده که امکان اصلاح از درون را ندارد. تنها مبارزه قاطعانه و سراسری مردم ایران است که خواهد توانست، این نظام را با یک جمهوریِ دموکراتیکِ سکولار و ترقی خواه جایگزین نماید.

نام امضاکنندگان این بیانیه را می‌توانید در تریبون زمانه مشاهده کنید.

در همین زمینه دادخواستی برای تحریم انتخابات ۱۴۰۰ تهیه شده است. در این لینک می‌توانید آن را امضا کنید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.