ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آمریکا تحریم‌ چند مقام پیشین ایران را لغو کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه سه مقام پیشین ایرانی و دو شرکتی که قبلاً تجارت پتروشیمی با ایران انجام می‌دادند را لغو کرده است. یک مقام آمریکایی این اقدام را امری متداول خواند اما چنین اقدامی می‌تواند نشان‌دهنده آمادگی واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها علیه ایران باشد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ خرداد / ۱۰ ژوئن اعلام کرد که نام احمد قلعه‌بانی مدیرعامل سابق شرکت ملی نفت ایران، فرزاد بازرگان از مدیران سابق شرکت «هنگ‌کنگ اینترترید» از شعبه‌های شرکت بازرگانی نفت ایران و محمد معینی از مدیران سابق شرکت بازرگانی نفت ایران را از فهرست تحریم‌ها حذف کرده است.

همچنین نام شرکت‌های‌ SEA CHARMING SHIPPING COMPANY در جزایر مارشال و AOXING SHIP MANAGEMENT SHANGHAI در چین نیز که در خرید و فروش، حمل و نقل یا بازاریابی محصولات پتروشیمی ایران نقش داشتند از فهرست تحریم‌های آمریکا حذف شد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که حذف نام این افراد و شرکت‌ها از فهرست تحریم‌ها «تغییر تأیید شده در رفتار یا وضعیت» آن‌ها و «تعهد دولت ایالات متحده به لغو تحریم‌ها در صورت [بروز] چنین تغییری را نشان می‌دهد».

به‌گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا این سه نفر «دیگر در سمت‌های خود در نهادهای وابسته به دولت ایران نیستند» و دلیلی برای ادامه تحریم‌ها علیه آن‌ها وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت اقدامات دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا (OFAC) ارتباطی با تلاش برای احیای برجام ندارد.

بازار نفت پس از انتشار خبر لغو تحریم‌ها علیه مقامات نفتی ایران، مدت کوتاهی سقوط کرد و این نشان دهنده تأثیر احتمالی نفت ایران بر بازار جهانی در صورت توافق و لغو تحریم‌هاست.

انتظار می‌رود مقام‌های آمریکایی و ایرانی ششمین دوره مذاکرات غیرمستقیم خود را در آخر هفته در وین درباره احیای برجام آغاز کنند.

در روزهای اخیر بار دیگر مواضع ایران و آمریکا در مورد این مذاکرات چالش‌برانگیز بود. از سویی آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد اعلام کرد که اگر ایالات متحده به توافق با ایران هم دست یابد باز هم صدها تحریم به قوت خود باقی است. او گفت تنها تحریم‌هایی لغو خواهند شد که با برجام مغایرت دارند و رفع بقیه تحریم‌ها بستگی به تغییر رفتار ایران دارد. از سوی دیگر هم خبرهایی منتشر شد که نشان می‌داد مذاکره‌کنندگان ایرانی رسیدن به توافق را چندان آسان نمی‌بینند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.