ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش میانمار یک روستا را به آتش کشید

ساکنان یک روستا در مرکز میانمار می‌گویند در پی حمله ارتش این کشور در اثر شعله‌های آتش روستای آن‌ها نابود شده است. ارتش اما «تروریست‌ها» را عامل آتش گرفتن روستا دانست.

میانمار از زمان کودتای یکم فوریه و سرکوب وحشیانه تظاهرات اعتراضی توسط ارتش این کشور به هرج و مرج کشیده شده است. درگیری‌ها در بسیاری از مناطق میانمار آغاز شد و غیرنظامیان نیروهای «دفاع شخصی» برای مقابله با دولت نظامی تشکیل داده‌اند.

یکی از ساکنان این مناطق که نخواست نامش منتشر شود به خبرگزاری فرانسه گفت نیروهای ارتش روز سه‌شنبه ۲۵ خرداد / ۱۵ ژوئن در تعقیب اعضای یک گروه دفاع محلی به روستای «کین ما» در مرکز ناحیه ماگوای حمله کردند.

او گفت:

«هنگامی که مردم می‌گریختند، آن‌ها (ارتش) به سمت روستا موشک پرتاب کردند و سپس ما شاهد شعله‌ور شدن آتش از خانه‌های روستا بودیم. فکر نمی‌کردیم که همه چیز را نابود کنند؛ بدون آن‌که وسایل خود را برداریم همه چیز را در خانه گذاشتیم و گریختیم.»

یکی دیگر از اهالی روستا گفت:

«۲۵۰ خانه در روستا وجود داشت، اکنون فقط حدود ۲۰ خانه باقی مانده است. یک زن و شوهر سالمند نیز که قادر به فرار نبودند در آتش‌سوزی کشته شدند. خانه من نیز به خاکستر تبدیل شد... تنها چیزی که باقی مانده است داربست فلزی خانه است.»

تصاویر منتشرشده توسط رسانه‌های محلی توده‌هایی از دود را که به آسمان بلند شده و بقایای خانه‌های سوخته را نشان می‌دهند.

این رسانه‌ها نیز گزارش داده‌اند که یک زن و شوهر مسن در اثر آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند.

مقامات دولتی می‌گویند که آتش‌سوزی پس از آغاز شد که «۴۰ تروریست مسلح» خانه یکی از اعضای محلی حزب طرفدار ارتش را به آتش کشیدند و این امر باعث اعزام پرسنل نظامی به آن‌جا شد.

سرویس مطبوعاتی دولت نظامی در بیانیه‌ای گفت:

«به دلیل وزش باد، آتش به خانه‌های همسایه سرایت کرد و حدود ۷۰ درصد از روستا در آتش سوخت.»

میانمار پس از کودتایی که به دوران کوتاه دموکراسی در این کشور پایان داد شاهد تظاهرات روزانه، اقتصادی فلج‌شده با اعتصابات گسترده، تجدید درگیری‌های نظامی بین ارتش و نیروهای قومی شورشی بوده است.

طبق اعلام انجمن کمک به زندانیان سیاسی (AAPP)، در این جنبش اعتراضی نیروهای امنیتی بیش از ۸۶۰ غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان را در ماه‌های گذشته به قتل رسانده‌اند.

مین آونگ هلینگ، فرمانده کودتا، ادعا می‌کند که دلیل قدرت گرفتن ارتش تقلب در انتخابات پارلمانی نوامبر سال ۲۰۲۰ است که در آن اتحادیه ملی برای دموکراسی، حزب آنگ سان سوچی، رئیس دولت پیشین پیروز شد.

چهار ماه بعد از کودتا و به قدرت رسیدن نظامیان، دوشنبه ۲۴ خرداد / ۱۴ ژوئن محاکمه آنگ سان‌سوچی در نایپیداو، پایتخت میانمار آغاز شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.