ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تورهای واکسن به ارمنستان همزمان با ورود ایران به موج پنجم همه‌گیری کرونا

شهروندان ایرانی از مسئولان وزارت بهداشت نومید شده‌اند. موجی از سفر به ارمنستان برای دریافت واکسن به راه افتاده. پروازهای ایران و ارمنستان نیز از هفته آینده افزایش می‌یابد.

ارمنستان اعلام کرده که واکسیناسیون رایگان کرونا در این کشور حتی برای گردشگران امکان‌پذیر است. در اثر انفعال و بی‌برنامگی وزارت کشور و تأکید بر واکسن‌های داخلی که بدون طی مراحل کارآزمایی بالینی هنوز به تولید انبوه نرسیده و همچنین با توجه به ورود ایران به موج پنجم همه‌گیری ویروس کرونا با نوع دلتا، بسیاری از مردم برای دریافت واکسن با تورهای گردشگری به ارمنستان می‌روند. قیمت بلیط‌ها چند برابر شده.

محمد ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اعلام کرد پروازهای ایران و ارمنستان از هفته آینده افزایش می‌یابد. ذیبخش گفت:

«قرار است از هفته آینده، شرکت ارمنیا ایرویز ۵ پرواز را به ۷ پرواز در هفته افزایش دهد که در مجموع ۱۱ پرواز در هفته از ارمنستان به تهران انجام خواهد شد.»

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری درباره افزایش درخواست تقاضا برای خرید بلیت به ارمنستان و افزایش برگزاری تورهای واکسن ارمنستان گفت:

«متولی برگزاری تورهای مسافری سازمان هواپیمایی کشوری نیست و دخالتی هم در این زمینه ندارد و وزارت گردشگری مسئول و ناظر برگزاری انواع تور در کشور است.»

افزایش تقاضای اتوبوس‌های دربستی

در همان حال روز گذشته احمدرضا عامری، رییس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری اعلام کرد تقاضای اتوبوس دربستی به سمت شهر مرزی ارمنستان «نوردوز» در جلفا افزایش یافته است.

به گفته رییس اتحادیه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری در حال حاضر اتوبوس‌های ایرانی اجازه ورود به خاک کشور دیگر از جمله ارمنستان را ندارند از این رو افرادی که به قصد تزریق واکسن راهی ارمنستان می‌شوند، با اتوبوس‌های ناوگان داخلی تا شهر نوردوز می‌روند و لب مرز با ناوگان ارمنی وارد خاک این کشور می‌شوند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

گفته می‌شود در حال حاضر کرایه دربستی اتوبوس‌ها تا شهر مرزی نوردوز از مقصد تهران بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان است. به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی ظرفیت اتوبوس‌ها از ۲۵ مسافر به ۱۷ مسافر سوار کاهش یافته است. اتوبوس‌های آمبولانسی در ابتدای خاک ارمنستان مستقر هستند و واکسیناسیون را انجام می‌دهند و گردشگران حق انتخاب هر نوع واکسنی را دارند. البته مسافران حتما باید تست پی سی آر منفی به همراه داشته باشند.

توجیهات مقامات بهداشتی ایران

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ایران ادعا کرده بود که شهروندان ارمنستانی از واکسن آسترازنکا استقبال نکرده‌اند و اکنون مقامات بهداشتی ارمنستان برای جلوگیری از اتقضای تاریخ مصرف این واکسن‌ها، آن‌ها را در اختیار گردشکران قرار داده‌اند.   

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در مصاحبه با همشهری هشدار داد که با توجه به اینکه ویرای ارمنستان برای شهروندان ایرانی فقط یک هفته اعتبار دارد، ممکن است آن‌ها موفق نشوند چهار تا شش هفته بعد دوز دوم واکسن را دریافت کنند.  

مردانی در ادامه این مصاحبه با اشاره به پدیده قاچاق واکسن فایزر از کردستان عراق به ایران یادآوری کرد که زنجیره سرد واکسن‌های قاچاق رعایت نشده و بنابراین تزریق آن‌ها بی‌فایده است و ایجاد ایمنی نمی‌کند.

موج پنجم کرونا در ایران با دلتا

در همان حال دوشنبه ۱۴ تیر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درباره وضعیت پیک پنجم کرونا در ایران گفت:

«در حال حاضر تهران و ۹۱ شهرستان دیگر در کشور در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند و با توجه به آغاز صعودی شدن روند بستری در برخی استان‌ها، بروز موج پنجم کرونا در کشور نزدیک است. این در حالی است که هنوز به طور کامل از موج چهارم کرونا خارج نشده بودیم و با توجه به شیوع سویه‌های جهش یافته کرونا به خصوص در استان‌های جنوب و جنوب شرقی، عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی، در آستانه ورود به خیز پنجم کرونا قرار داریم.»

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد : ۶۰ درصد تست‌های کرونا در سیستان و بلوچستان مثبت است و موارد بستری مبتلا به کووید ۱۹ در سیستان و بلوچستان برای اولین بار پس از یک سال اخیر به میزان متوسط کشوری رسیده است.

لاری همچنین رسما اعلام کرد که نسخه دلتای ویروس کرونا از سیستان و بلوچستان در ایران شیوع یافته است.    

همزمان حمیدرضا گودرزی، معاون امنیتی و انتظامی استاندار تهران  با اشاره به شرایط قرمز کرونایی در ۱۱ شهرستان استان تهران گفت: گروه‌های شغلی ۲، ۳ و۴ از امروز دوشنبه ۱۴ تیر ماه در استان اجازه فعالیت ندارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.