ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو پایگاه‌ نظامی آمریکا در سوریه هدف حمله قرار گرفت

در سوریه پایگاه نظامیان آمریکایی طی یک روز دو بار هدف حمله قرار گرفته است. مقام‌های آمریکایی و گروه ناظر حقوق بشر سوریه در لندن یک حمله را تائید کرده‌اند. خبرگزاری دولت سوریه نیز با تایید یکی از حملات آن را «حمله به پایگاه‌های نظامی اشغالگران» گزارش کرد.

به گزارش منابع نزدیک به سپاه قدس ایران عصر یکشنبه ۱۱ ژوئیه/ ۲۰ تیر پایگاه نظامیان ایالات متحده آمریکا در میدان نفتی العمر، در نزدیکی استان دیرالزور سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت. خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز بدون اینکه جزئیات بیشتری از این واقعه را منتشر کند، نوشت:

«پایگاه نظامی نیروهای اشغالگر آمریکا در میدان نفتی العمر، واقع در حومه شرقی دیر الزور با چندین موشک مورد هدف قرار گرفت».

رسانه‌های نزدیک به مخالفان رژیم بشار اسد تا به حال واکنشی به این خبر نداشته‌اند.

صبح امروز اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه از حمله موشکی به پایگاه نظامیان ایالات متحده در مجاورت میدان گاز کنیکو در استان دیرالزور خبر داده بود. بر اساس گزارش این نهاد یک گلوله به پایگاه نظامیان آمریکایی اصابت کرده و صدای انفجار در اطراف شنیده شده است.

خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز به نقل از «منابع محلی» نوشت: انفجاری از سمت کارخانه گاز کنیکو که نیروهای اشغالگر آمریکایی آن را به عنوان پایگاه نظامی در حومه شرقی دیرالزور استفاده می‌کنند، شنیده شد».

 یک مقام نظامی در ایالات متحده هم که نامش فاش نشد در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها حمله به پایگاه نظامیان این کشور را تایید کرد و گفت که این حمله تلفاتی به جای نگذاشته است.

کانال تلگرامی «صابرین نیوز» که به شبه نظامیان جمهوری اسلامی در سوریه نزدیک است هم در گزارشی به نقل از «منابع مطلع» نوشت: «منابع خبری از هدف قرار گرفتن مقر آمریکا در میدان نفتی کنیکو با ده‌ها موشک خبر می‌دهند».

این رسانه مدعی شد که ۴ موشک مستقیماً به پایگاه کنیکو برخورد کرده و «از پایگاه کنیکو ستون‌های دود و آتش به هوا برخاسته و تعداد زیادی از هواپیماهای ائتلاف آمریکایی نیز در آسمان شهر معیزیله والعزبه به پرواز درآمدند».

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این دو حمله را نپذیرفته است. اما دیده‌بان حقوق بشر سوریه شبه‌نظامیان نزدیک به ایران را مسئول حمله صبح یکشنبه دانست.

تنش میان ایران و آمریکا در ماه‌های اخیر پس از آنکه گفت‌وگوهای موسوم به «احیاء برجام» به نتیجه نرسید، افزایش پیدا کرده است. ارتش ایالات متحده آمریکا نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق را هدف حمله قرار داده‌ و شبه نظامیان ایران هم به پایگاه‌های آمریکا در این دو کشور حمله می‌کنند.

چهار روز قبل (۷ ژوئیه) پایگاه نیروهای آمریکا در میدان نفتی العمر هدف حملات پهپادی قرار گرفت که نیروهای یگان‌های مدافع خلق شمال سوریه مدعی شدند این حملات را دفع کرده‌اند.

یک هفته قبل (۴ ژوئیه) نیز میدان نفتی العمر هدف حملات راکتی قرار گرفت. به گفته مقام‌های آمریکایی این حملات تلفاتی نداشته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.