ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سیل در قلب اروپا: یکی از بدترین فجایع طبیعی در تاریخ آلمان

بیش از ۱۵۰ کشته در آلمان و ۳۱ کشته در شرق بلژیک، این آمار اولیه از قربانیان سیل در اروپا است.

پاکسازی در حال انجام است و هنوز برای تعیین میزان خسارت خیلی زود است. اما یک چیز مسلم است: سیل در دو ایالت راینلاند-فالتز و نوردراین-وستفالن یکی از بدترین بلایای طبیعی در تاریخ آلمان پس از جنگ جهانی است. در عصر روز یکشنبه، ۲۷ تیرماه، مقام‌های رسمی، کشته شدن بیش از ۱۵۰ نفر را تأیید کردند. البته هنوز افراد گمشده‌ای وجود دارند که می‌توانند در شمار جان‌باختگان قرار بگیرند. هنوز آمارهای قطعی به دست نیامده، نه در زمینه برآورد خسارت‌ به زیرساخت‌ها و اموال مردم و نه شمار نهایی قربانیان.

در آلمان تاکنون بیشترین قربانیان از شهر کوچکی به نام اهروایلر در ایالت راینلاند-فالت هستند. بیش از ۱۱۰ نفر فقط در این شهر کشته شدند. رودخانه‌ای که از میان این شهر کوچک می گذشت پس از بارش شدید باران در روز پنج‌شنبه، طغیان کرد و بخشی از این شهر را درنوردید. در آخرین مورد از وقوع سیل در این شهر کوچک، در سال ۲۰۱۶ سطح آب رودخانه به ۳,۶ متر رسیده بود. در سیل روز پنج‌شنبه سطح آب به ۷,۲ متر رسید. دو برابر بیشتر از سیل ۵ سال پیش.

روز یکشنبه آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان از منطقه سیل‌زده در راینلاند-فالت بازدید کرد. وی گفت: «در زبان آلمانی به سختی بتوان کلمه‌ای یافت که ویرانی کنونی را توصیف کند.» روز گذشته اعلام شد که وزارت دارایی آلمان کمک ۳۰۰ میلیون یورویی اضطراری برای کمک به بازسازی مناطق سیل‌زده را تصویب کرده است. اما این میزان کمک در مقابل خساراتی که گفته می‌شود به چند میلیارد یورو بالغ خواهد شد، هیچ است.

مرکل در کنفرانس خبری در میانه بازدیدش از این مناطق گفت که «آلمان کشوری قدرتمند است و می تواند از عهده بازسازی ویرانی‌ها و جبران خسارات بر بیاید.» وی در عین حال خواستار کمک مالی به قربانیان سیل شد. مرکل هچنین در مورد تشدید مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی صحبت کرد.

بیشتر کارشناسان می‌گویند که بین تغییرات آب و هوایی و وقوع بلایایی همچون سیل ارتباط مستقیمی وجود دارد. در عین حال، کارشناسان خاطرنشان کردند که آلمان به زودی باید خود را در برابر اثرات تغییرات اقلیمی تجهیز کند چرا که اثرات سوء تغییرات اقلیمی تنها در طولانی‌مدت متوقف می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چرا بسیاری از مردم در این فاجعه جان خود را از دست داده‌اند و چرا به شهروندان فوراً هشدار داده نشده. در طی یک مانور آمادگی برای بلایای طبیعی در پاییز سال ۲۰۲۰ نشان داده شد که برنامه‌های هشدار دهنده مربوطه برای تلفن‌های همراه به‌خوبی کار نمی‌کنند. برخی از شهرهای آلمان نیز فاقد آژیر خطر برای اعلان عمومی هستند. حال، دولت فدرال می‌گوید همه این کمبودها را برطرف خواهد کرد.

در این دو ایالت سیل‌زده در آلمان کار اسکان افرادی که خانه‌هایشان را از دست داده‌اند ادامه دارد. آن‌ها فعلا در هتل‌ها یا پناهگاه‌های اضطراری به سر می‌برند. علاوه بر نیروهای امداد و نجات، ۸۰۰ سرباز ارتش این کشور هم به منطقه گسیل شده‌اند تا عملیات امداد و نجات با حداکثر سرعت به پیش برود.

۳۱ کشته در شرق بلژیک

اما این سیل فقط بر آلمان تأثیر نگذاشت. شرق بلژیک هم در ابعادی کوچک‌تر با تبعات باران شدید روز پنج‌شنبه دست‌به گریبان است. تاکنون مرگ ۳۱ نفر تأیید شده است. شهر لیژ و مناطق اطراف آن کانون این سیل بوده است.

هنوز ۱۶۳ نفر دیگر هم در این منطقه مفقود هستند.

مقام‌های بلژیک گفته‌اند که آن‌ها امیدوارند شماری از مفقودشده‌ها سالم باشند و صرفاً به دلیل عدم دسترسی به موبایل و تلفن در لیست مفقودی قرار گرفته باشند. تیم‌های امداد و نجات در این منطقه مستقر هستند و روز یکشنبه گفتند که به رغم تمام تلاش‌هایشان فکر می‌کنند تعداد نهایی قربانیان بیشتر از این ۳۱ نفر است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.