ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت‌ جمعی از فعالان مدنی در تجمع اعتراضی در دفاع از مردم خوزستان

با ادامه اعتراضات مردم خوزستان به بی‌آبی سرکوب‌ها نیز ادامه دارد. این بار فعالان مدنی در تهران هدف نیروهای امنیتی قرار گرفتند. آن‌ها در حمایت از مردم خوزستان قصد برگزاری تجمع اعتراضی داشتند اما با خشونت مأموران امنیتی مواجه شدند. دست‌کم هشت نفر از آن‌ها بازداشت شدند.

بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۹ تیر حدود ۳۰ نفر از فعالان مدنی عرصه‌های حقوق بشری، کارگری، فعالان صنفی معلمان، روزنامه‌نگاران، زندانیان سیاسی سابق، مادران صلح و مادران داغدار در تهران قصد داشتند تجمعی به حمایت از مردم خوزستان در مقابل وزارت کشور برگزار کنند اما نیروهای امنیت مانع از برگزاری این تجمع شدند و شرکت‌کنندگان مجبور شدند تجمع خود را به راهپیمایی در خیابان زرتشت تبدیل کنند.

براساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی فعالان مدنی خواستار توقف سرکوب‌ها در خوزستان شدند و شعار «خوزستان، خوزستان حمایتت می‌کنیم» را سر دادند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

نرگس محمدی، فعال حقوق بشری در سخنانی در این تجمع از مسئولان حکومتی خواست تا دست از کشتار مردم معترض بردارند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مأموران امنیتی با حمله به فعالان مدنی و ضرب‌وشتم آن‌ها هشت نفر از آن‌ها، نرگس محمدی، پوران ناظمی، آرش صادقی، رسول دباغی، جعفر عظیم‌زاده، آرش کیخسروی، روح‌الله مردانی و بهزاد همایونی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

اعتراضات به بی‌آبی در چند شهر خوزستان از پنج‌شنبه ۲۴ تیر آغاز شد. شامگاه دوشنبه ۲۸ تیر در شهرهای مختلف استان خوزستان، در پنجمین شب متوالی اعتراضات مردمی ادامه داشت. علاوه بر بخش‌های گسترده‌ای از  اهواز از جمله جوی علوی، کمپلو و مندلی شهرهای سوسنگرد، شادگان، کوت عبدالله، حمیدیه، رامشیر، رامهرمز، ماهشهر، ویس، شهر جراحی و همچنین شاوور صحنه اعتراضات بود. نیروهای امنیتی و یگان‌های ویژه در این شهرها مستقر بودند و با این حال موفق نشدند مانع از اعتراضات مردم خورستان به بی‌آبی شوند.

منابع مستقل کشته شدن دو جوان معترض به نام‌های مصطفی نعیماوی و قاسم خضیری را در جریان اعتراضات و در اثر شلیک نیروهای امنیتی تأیید کرده‌اند.

مسئولان حکومتی و استانی تلاش می‌کنند دامنه این اعتراضات را ناچیز جلوه دهند و کشته شدن معترضان را انکار می‌کنند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی دوشنبه ۲۸ تیر در واکنش به بی‌آبی در کشور گفت: «مردم هر چقدر ناراحت باشند، حق دارند.» او اما بدون اشاره به برنامه‌های غلط دولت‌های جمهوری اسلامی در گذشته از جمله سدسازی‌های بی‌رویه، مسئولیت این کمبود اساسی را تنها به گردن خشکسالیِ بی‌سابقه و مردم انداخت و گفت:

«مردم خوزستان علی‌رغم این‌که توصیه ما این بوده که در آن‌جا برنج‌کاری نشود اما سال‌هاست برنج کاری هم انجام می‌دهند که خود آن هم مزید بر علت شده و همه این‌ها دست به دست هم داده و مردم در سختی قرار گرفتند.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.