ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هادی بهمنی، کارگر ۱۷ ساله‌ای که در اعتراض‌های ایذه کشته شد

هادی بهمنی ۱۷ ساله سه‌شنبه شب ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ در جریان اعتراض‌های شهر ایذه کشته شد. هادی اهل روستای «سوسن» از توابع شهرستان ایذه بود و برای کارگری به ایذه آمده بود.

از روز ۲۴ تیر اعتراض‌های گسترده‌ در شهرهای مختلف استان خوزستان ابتدا از مناطق عرب‌نشین در اعتراض به بی‌آبی و شرایط نامناسب این استان از جمله فقر و تبعیض آغاز شد و به سرعت به دیگر شهرهای این استان گسترش یافت.

دامنه این اعتراضات به شهرهای اهواز، سوسنگرد، ایذه، دزفول، بهبهان، ماهشهر، آبادان و تعدادی دیگر از شهرهای این استان کشیده است.

از همان اولین شب آغاز اعتراض‌ها نیروهای امنیتی برای سرکوب معترضان به خشونت متوسل شدند و بر اساس تصاویر و ویدیوهایی که از اعتراض‌های خوزستان منتشر شده، بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی تعدادی از شهروندان معترض کشته و زخمی شده اند.

هنوز تعداد جان‌باخته‌های اعتراض‌های خوزستان مشخص نیست، اما تاکنون دست‌کم ۹ شهروند معترض به نام‌های میثم عچرش، فرزاد فریسات (الفریساوی)، محمد عباس الکنانی، محمد عبداللهی، محمد کروشات، مصطفی منیعاوی، قاسم خضیری و هادی بهمنی توسط نیروهای امنیتی کشته شدند. مقام‌های رسمی هنوز کشته شدن همه این شهروندان را تأیید نکرده اند.

تصویری از هادی بهمنی، از جان باختگاتن اعتراض‌های خوزستان در ایذه

یک منبع آگاه در در گفت‌وگو با «زمانه» کشته شدن هادی بهمنی توسط نیروهای امنیتی در شهر ایذه را تایید کرد. به گفته این منبع هادی بهمنی تنها ۱۷ سال داشت و سه‌شنبه شب ۲۹ تیرماه ۱۴۰۰ در جریان اعتراض‌های شهر ایذه کشته شد.

این منبع به زمانه می‌گوید:

«شلوغ بود و نگذاشتند او را ببینم خوب، ولی یک گلوله به سینه‌اش خورد. هنوز هم جنازه را به خانواده تحویل ندادند.»

به گفته منبع آگاه پیکر هادی بهمنی را به منظور کالبد شکافی به اهواز منتقل کردند.

ویدیوی لحظه جان باختن هادی بهمنی. ❗️هشدار: ویدیو حاوی تصاویر دلخراش است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این منبع به زمانه می‌گوید هادی بهمنی دانش‌آموز و دومین فرزند خانواده بود. هادی بهمنی اهل روستای «سوسن» از توابع شهرستان ایذه بود و برای کارگری به ایذه آمده بود:

«از روستا به شهر آمده بود و داشت کار گچکاری می‌کرد...»

به گفته یک منبع آگاه دیگر، هادی بهمنی حدود ساعت ۲۱ سه‌شنبه شب در مرکز شهر ایذه، جایی که اعتراض‌ها در آنجا تمرکز داشت با اصابت دو گلوله کشته شد. هادی بهمنی فرزند « رستم (سوخته‌رو) بهمنی گورویی» است.

تصویر سمت راست پیکر بی‌جان هادی بهمنی را نشان می‌دهد که همان لباس را به تن دارد

پیکر هادی بهمنی روز پنج‌شنبه ۳۱ تیر در روستای گلال در سوسن از توابع ایذه میان انبوهی از مردم به خاک سپرده شد.

بنا به گفته منابع آگاه، خانواده هادی بهمنی تصمیم داشتند پیکر او را در ایذه به خاک بسپارند، اما نیروهای امنیتی اجازه دفن در ایذه را نداده و با اعلام ناگهانی خبر خاکسپاری، خانواده او را مجبور کردند جنازه را به سوسن منتقل کرده و در آنجا به خاک بسپارند.

آگهی ترحیم هادی بهمنی، از جان باختگان اعتراض‌های تیرماه ۱۴۰۰ در خوزستان

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • معترض

    واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند

  • خوزستان زنده به گور شده

    این روزها ج.ا را با یزید مقایسه میکنند. یزید جلوی ج.ا فرشته است. یزید فقط آب را بست ج.ا آب و برق و اینترنت و هوای سالم و عزت و همه چیز را بر خوزستانیها حرام کرده است