ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مرگ زیست‌بوم هورالعظیم

خشکسالی و عدم توجه مقام‌های مسئول به مسأله محیط زیست و ورود پساب‌های صنعتی و کشاورزی بیش از هر زمانی به بحران در تالاب هورالعظیم دامن زده است. عکس: مرتضی یاقوتی

تالاب هورالعظیم به‌عنوان زیست‌بوم آبزیان و گاومیش‌ها به محل مرگ آن‌ها تبدیل شده و امرار معاش مردم محلی نیز که وابسته به آن است، به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.

تنش آبی در خوزستان و کاهش آورد سدهای استان، شرایط دشواری را در تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان خوزستانی به‌وجود آورده است. قطع پی در پی برق و آب موجب نارضایتی گسترده میان شهروندان خوزستانی شده است.

در پی اوج گرفتن بحران بی‌آبی در خوزستان اعتراضات مردمی ابتدا در نقاط مختلف خوزستان شکل گرفت و سپس به استان‌های دیگر گسترش یافت.

تاکنون دست‌کم نام ۹ شهروند معترض که به دست نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، هنوز تعداد جان‌باخته‌های اعتراض‌های خوزستان مشخص نیست.

تصاویر زیر ۲۹تیرماه۱۴۰۰ در سایت باشگاه خبرنگاران جوان (وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی) منتشر شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.