ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"کشف حجاب" مجری مصری مقابل روحانی قلدر

حجاب برداشتن مجری  تلوزیون النهار

حجاب برداشتن مجری  تلوزیون النهار مصر، در مقابل روحانی افراطی، موجب ایجاد موجی از اظهار نظرهای مخالف و موافق در شبکه‌های اجتماعی عرب زبان شد.

ریهام سعید، مجری شبکه تلوزیونی النهار مصر، در مواجهه با درخواست شیخ یوسف بدری (گفت‌و‌گو شونده) که حجاب داشتن مجری را در حین گفت‌و‌گو اجبار می‌کرد، تعجب کرد. برای ریهام سعید این مسأله قابل قبول نبود که شیخ بدری به زن بدون حجاب نگاه می‌کند و تنها در مقابل دوربین از زن درخواست حجاب دارد.

در حین گفت‌و‌گوی تلویزیونی مقابل دوربین اما، پرسش‌های ریهام سعید در مورد انواع تجاوز‌های جنسی و تناقضات احکام اسلامی، خشم شیخ یوسف بدری را برانگیخت و با صدای بلند و تحکمی به ریهام سعید تاکید کرد که  سوال جنجالی نپرسد و به مسائل جدی که به درد مرد می‌خورند، بپردازد.

ریهام سعید که از لحن و تناقضات رفتاری شیخ یوسف بدری برآشفته بود، حجاب خود را مقابل چشم او و مقابل دوربین برداشت. سعید با عصبانیت به دورویی شیخ بدری اشاره کرد از تلویزیون النهار هزار پوند مصری برای حاضر شدن مقابل دوربین‌ گرفته، با  لحن توهین‌آمیز با مجری زن این رسانه صحبت می‌کند و در عین حال مقابل دوربین شبکه تلویزیونی‌ای آمده که خود شیخ بدری از آن به دادگاه شکایت کرده است.

بدری با صدای بلند به سعید دستور داد "حجابت را سرت کن" که موجب شد ریهام سعید گفت‌و‌گو را ترک کند. حرکت اعتراض‌آمیز ریهام سعید مقابل این روحانی محافظه‌کار خوشحالی بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به دنبال داشت که از برخورد قاطع سعید برای نشان دادن تناقضات بدری، رضایت داشتند.

ریهام سعید در حالی که صحنه گفت‌و‌گو را ترک می‌کرد با صدای بلند به شیخ یوسف بدری گفت: "این حجاب را برای تو نمی‌پوشم، [اگر بپوشم] برای خدا می‌پوشم."

شیخ یوسف بدری از روحانیون جنجالی مصر است که مدام در حال قلدری کردن از طریق "امر به معروف و نهی از منکر" است: گاهی هنرپیشگان و فیلمسازان مصری را دعوت به توبه می‌کند [۱] و گاهی پیشنهاد  تولید بمب اتم اسلامی برای مقابله با اسرائیل می‌دهد.[۲] تحولات سیاسی اخیر در مصر و قدرت گرفتن اخوان المسلمین موجب شده که بسیاری از سکولارها، مسلمانان لیبرال و مسیحیان قطبی مصری نگران اسلام‌گرایی افراطی و تاثیر آن بر فرهنگ عمومی باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مرسده

    جای حاج آقا اندالمومنین (رادیو پس فردا) خیلی خالیه ! آورین ! آورین !

  • صبری

    نان-بلیور عزیز، شما دقیقا داری به کی اینجا فحش می دی؟ به میمری یا به النهار یا به زمانه؟ من نگرفتم کلا منظور شما کدام لیبرال هاست و این لیبرال ها چه کار بدی انجام داده اند که شما بر آشفته اید؟

  • nonbeliever

    باز یه عده‌ بدون اینکه چند دقیقه فکر کنن باز به هیجان افتادن و به‌‌ به‌‌ و زنده باد سر دادن.. خاک تو سر این تلویزیون چیپ ۲ زاری که آبرو هر چی‌ لیبرال و سکولار رو میخوان با این سناریو‌های مسخره از بین ببرن و بهونه‌ بدن دست ۴ تا اسلامیست.. چقدر مسخره و بچگانه میخوان چهره آخوند رو نشون بدن. بچه‌های مدرسه فیلم سازی و خبر نگاری از اینا قشنگ تر و حرفه‌ای تر برنامه میتونن بسازن.

  • شهروند عادی

    بنیادگرایی مذهبی عینا شبیه به سرطان است. یا با جراحی آنرا ریشه کن میکنی یا کل جامعه را به فضاحت میکشاند

  • سودابه

    مجری کشف حجاب نکرده .. مجری کلآ محجبه نیست و اعتراضش هم به روحانی به این دلیل هست که میگه تو با زنان بی حجاب زیادی در عرض روز در ارتباطی ولی حالا که توی برنامه تلویزیونی که اینقدر مبلغ بابتش پول گرفتی شرکت کردی از من که مجری هستم می خوای که که حجاب داشته باشم .. حتی روسریشو هم که سر کرد حس خوبی نداشت که داره تظاهر میکنه به گمونم ! یادمه سالها پیش یه نوروز می خواستیم با پدربزرگم عکس بگیریم بهمون گفت روسری سر کنین من با اینکه خنده م گرفته بود ولی سر کردم چون دوست داشتم راضی باشه با اینکه می دونست من جلو مردم روسری سر نمی کنم .. ولی اون پدربزرگم بود و من نوه ش .. مجری تی وی نبودم که برام تعین تکلیف کنه . در ضمن این روحانی از قبل می دونست که مجری بی حجابه !

  • آرمان

    واقعا این حرکت زیبا بود از این مجری، اما تجربه کشورهایی مثل ایران میگه که تندرویان اسلامی با این حرکات نه تنها شرمنده نمیشوند بلکه سعی میکنند تا برای رسیدن به بهشت مخالف خود را سر به نیست کنند.

  • shaun

    آفرین عالی بود.  اینها فسیلهای ماقبل تاریخ هستند که جز  با ریا و دروغ و فریب و تظاهر  و مقدس نمائی نمی توانند اموراتشان را پیش ببرند.