ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران برای اطفای آتش‌سوزی، به ترکیه هواپیمای آب‌پاش فرستاد

اطفای حریق در آتش‌سوزی گسترده در ترکیه ادامه دارد و ایران به ترکیه هواپیمای آب‌پاش فرستاده و قرار است بالگرد هم بفرستد.

درحالی‌که مقام‌های محلی ترکیه روز شنبه اعلام کردند که شمار قربانیان آتش‌سوزی‌های گسترده در جنوب ترکیه به ۶ نفر افزایش‌یافته، ایران اعلام کرد که برای کمک به خاموش کردن این حریق به ترکیه هواپیمای آب‌پاش فرستاده است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشت که روز شنبه ۳۱ اوت/ ۹ مرداد، اجساد دو نفر دیگر را پیدا کردند که در آتش‌سوزی بزرگ در ترکیه کشته شدند. به‌این‌ترتیب شمار کشته‌های نزدیک به ۱۰۰ آتش‌سوزی در جنگل‌ها، مراتع، مزارع استان‌های آنتالیا، مرسین، آدانا، موگلا و عثمانیه در ترکیه به ۶ نفر رسید که دو نفر از آنها مأموران اطفای حریق بودند.

بیشتر استان‌هایی که می‌سوزند در مجاورت دریای مدیترانه و در جنوب ترکیه هستند.

عملیات هوایی و زمینی برای مهار آتش‌سوزی در حال انجام است و ایران هم برای کمک به این عملیات به ترکیه هواپیمای آب‌پاش فرستاده است.

خلبان نوری آل آقا، رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران به ایسنا گفت که این مرکز به ترکیه هواپیمای آب‌پاش فرستاده و اولین عملیات اولین عملیات اطفای حریق با ظرفیت ۴۰ تن آب را هم در این کشور انجام داده است.

نوری آل آقا، گفت که «تیم عملیات اطفای حریق و هواپیمای آتش‌نشان طراحی‌شده به‌دست متخصصین جوان ایرانی با ظرفیت ۴۰ تن آب از سوی ایران به ترکیه فرستاده شد.»

وزارت دفاع ملی ترکیه هم تصویر هواپیمای آب‌پاش ایران را حساب توییترشان منتشر کردند و اشاره‌کردند که این هواپیمای ایلیوشین ۷۶ متعلق به ایران است.

 محمد فرازمند، سفیر ایران در ترکیه هم خبر داد که به جز این هواپیما قرار است که ایران بالگردهای اطفای حریق هم به ترکیه بفرستد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، روز شنبه از شهر ماناوگات که در آن پنج نفر به دلیل این آتش‌سوزی بزرگ کشته شدند، دیدن کرد. او به انتقادها در مورد کند بودن عملیات اطفای حقیر پاسخ داد و گفت که ترکیه کمبود هواپیماهای اطفای حریق را با کمک گرفتن از ایران، آذربایجان، روسیه و اوکراین جبران کرده است.

اردوغان وعده بازسازی خانه‌هایی را داد که در آتش سوختند.

آتش‌سوزی‌هایی ترکیه از روز چهارشنبه ۲۸ ژوئیه / پنج مرداد، در جنوب ترکیه آغاز شد و به دلیل شدت باد به‌سرعت گسترش یافت، و جنگل‌ها، مزارع و برخی مناطق مسکونی را سوزاند. بسیاری از مناطقی که در آتش می‌سوزند، منطقه‌های گردشگری در مجاورت دریای مدیترانه هستند که درنتیجه آن دولت ترکیه هزاران گردشگر را از این مناطق تخلیه کرده است.

روز شنبه آتش به اقامتگاه تفریحی مشهور بدروم رسید و عملیات تخلیه در آنجا در کل روز در جریان بود.

آتش سوزی‌های جنگلی در تابستان در مناطق مدیترانیه‌ای رایج است و در مقاطع مختلف، قبرس، یونان، سوریه و لبنان هم با آن درگیر بودند و هم اکنون هم هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    جالبه جنگل های گالیکش.گلستان و چهار محال و بختیاری همین روزا داره میسوزه و با بیل آتش را خاموش می کنند اونوقت هواپیما و بالگرد برای ترکیه میفرستند...!