ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۸ نفر در تظاهرات مسلمانان بنگلادش کشته شدند

اين تظاهرات ۲۰۰ هزار نفری توسط گروهی به نام "حفاظت اسلام" سازماندهی شده بود و در آن تظاهرکنندگان شعارهای "الله اکبر" و "بی‌دينان بايد اعدام شوند" را سر دادند.

تظاهرات مسلمانان در داکا

روز گذشته مسلمانان بنگلادش در داکا، پايتخت اين کشور تظاهرات بزرگی را عليه "بی‌دينان" و حکومت برپا کردند که طی آن در درگيری ميان پليس و تظاهرکنندگان ۲۸ نفر جان خود را از دست دادند و صدها نفر زخمی شدند.

اين تظاهرات که در آن ۲۰۰ هزار نفر شرکت داشتند توسط گروهی به نام "حفاظت اسلام" سازماندهی شده بود و در آن تظاهرکنندگان شعارهای "الله اکبر" و "بی‌دينان بايد اعدام شوند" را سر دادند.

تظاهرکنندگان مسلمان در خيابان‌ها می‌گفتند "اين دولت به خدا ايمان ندارد. يک دولت آته‌ايست است. مسلمانان برادرند و بايد از اسلام حفاظت کنند."

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه در اين تظاهرات پليس به‌سوی تظاهرکنندگان شليک کرد و معترضان نيز خودروهای پارک شده در خيابان، درختان و مغازه‌ها را به‌آتش کشيدند و رفت‌وآمد ميان داکا و ديگر شهرها را مسدود کردند.

پليس می‌گويد از گلوله پلاستيکی، گاز اشک‌آور و ماشين آب‌پاش برای پراکنده کردن تظاهرات استفاده کرده است.

گروه "حفاظت اسلام" نيز می‌گويد پليس از گلوله واقعی استفاده کرده و تعداد کشته‌شدگان بيش از رقمی است که پليس اعلام کرده است.

شب گذشته پليس بنگلادش برگزاری هرگونه تظاهرات را تا  ۲۴ آينده ممنوع اعلام کرد.

گروه "حفاظت از اسلام" که به‌تازگی تشکيل شده خواهان مجازات مرگ برای همه کسانی است که به اسلام توهين می‌کنند. آن‌ها همچنين خواهان تفکيک جنسيتی زنان و مردان به‌ويژه در برخی اماکن عمومی هستند.

شيخ حسينا، نخست‌وزير بنگلادش که از سال ۲۰۰۹ در حکومت است اين خواسته‌های گروه "حفاظت از اسلام" را رد می‌کند و می‌گويد قانون کنونی پیگرد توهين‌کنندگان به اسلام را در نظر دارد.

تظاهرات خونبار مسلمانان در حالی برگزار شد که چند روز پيش ريزش يک ساختمان در اطراف داکا بيش از ۶۰۰ کشته بر جای گذاشت که بيشتر آنان کارگران کارخانه‌های پوشاک بودند.

ماه گذشته گروه "حفاظت از اسلام" يک اعتصاب عمومی و يک تظاهرات ۱۰۰ هزار نفری ترتيب داد که در دهه اخير بی‌سابقه بود. اين تظاهرات عليه وبلاگ‌نويسان آته‌ايستی انجام شد که به ۱۰ سال زندان به اتهام توهين به مقدسات شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.