ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: دیوارکشی ۱۵۰ کیلومتری در مرز با ایران تقریبا کامل است

هر روز حدود هزار پناهجوی افغانستانی از مرز ایران با ترکیه عبور می‌کنند. جنگ افغانستان سبب شده که تلاش‌ها برای تکمیل دیوار مرزی در استان وان ترکیه شتاب بگیرد.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد دیوار مرزی در مرز با ایران که با هدف جلوگیری از ورود پناهجویان به ترکیه بنا شده، تقریباً کامل است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با خلوصی آکار، وزیر دفاع آن کشور که برای بازدید از مناطق مرزی با ایران به استان وان سفر کرده بود، گفت:

«با تکمیل دیوارهای مرزی به شکل کامل از عبور و مرور غیرقانونی از مرزهای کشورمان جلوگیری خواهیم کرد.»

اردوغان با تاکید بر اهمیت ساخت و تکمیل دیوارهای مرزی با کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد:

«دیوارهای مرزی به مثابه دیوارهای امنیتی برای کشور هستند. در صورت تکمیل دیوارهای مرزی، بار سنگین نظارت بر خطوط مرزی که برعهده نیروهای امنیتی است نیز سبک‌تر خواهد شد.»

ژنرال یاشار گولر رئیس ستاد کل ارتش، موسی آو‌سِوَر فرمانده نیروی زمینی ارتش و شمار دیگری از فرماندهان ارتش ترکیه، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه را در بازدید از مناطق مرزی با ایران همراهی کردند.

هزار پناهجوی افعانستانی در روز از مرز ترکیه عبور می‌کنند

ترکیه ۵۳۴ کیلومتر مرز مشترک با ایران دارد. از سال ۹۶ تاکنون با هدف جلوگیری از «قاچاق، نفوذ نظامی و مهاجرت غیرقانونی، همچنین جلوگیری از نفوذ شبه نظامیان پ‌ک ک از ایران به خاک ترکیه» یک دیوار مرزی در امتداد مرز ترکیه با ایران در دست احداث است.

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برای جلوگیری از ورود پناهجویان علاوه بر تکمیل دیوار مرزی، نیروهای مرزبانی ترکیه نیز تقویت شده‌اند.

انتظار می‌رود که با ورود طالبان به کابل، شمار زیادی از شهروندان افغانستانی تلاش کنند از راه ایران وارد ترکیه شوند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه یکشنبه ۱۵ اوت/ ۲۴ مرداد از جامعه بین‌المللی خواست همه تلاش‌های خود را برای دستیابی افغانستان به ثبات به‌کار ببندد. وزیر دفاع ترکیه هنگام بازدید از دیوار مرزی با ایران گفت:

«ما در تلاش هستیم که مرزهایمان را برای مهاجران غیرقانونی غیر‌قابل عبور کنیم.»

وزیر دفاع ترکیه در همان حال گزارش‌ها مبنی بر افزایش شمار پناهجویان افغانستانی را تکذیب کرد.

روزنامه حریت ماه گذشته گزارش داده بود به‌سبب ناآرامی‌ها در افغانستان، در روز بیش از هزار پناهجوی افغانستانی به‌طور غیرقانونی از مرز ترکیه عبور می‌کنند و وارد آن کشور می‌شوند. اکونومیست گزارش داده است که در حال حاضر بیش از چهار میلیون پناهجو در ترکیه زندگی می‌کنند. ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر از آنان افغانستانی هستند.

چهار سال قبل کار ساخت حدود ۷۶۴ کیلومتر دیوار مرزی ترکیه با سوریه نیز به اتمام رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.