ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اختلاف بانک مرکزی و مجلس بر سر ارز مرجع برای واردات دارو

علی علی‌لو، عضو کميسيون اقتصادی

علی علی‌لو، عضو کميسيون اقتصادی مجلس ايران امروز گفت محمود بهمنی، رئيس بانک مرکزی گفته است به واردکنندگان دارو ارز مرجع اختصاص داده‌ايم در حالی که حسين‌علی شهرياری، رئيس کميسيون بهداشت و درمان گفته است تاکنون ارز مرجع به واردکنندگان دارو داده نشده است.

به‌گفته اين عضو کميسيون اقتصادی مجلس، قرار است رئيس بانک مرکزی و رئيس کميسيون بهداشت و درمان در مجلس حاضر شده و پاسخگو باشند.

در آغاز اردیبهشت‌ماه جاری مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کردند از این پس هیچ یک از کالاهای وارداتی به جز گندم، جو، ذرت و سویا برای واردات ارز مرجع دریافت نخواهند کرد.

بدین ترتیب واردات دارو نیز با ارز مبادله‌ای صورت گرفت اما همين موضوع با سوء‌استفاده از اين امر باعث گران‌تر شدن دارو، تجهيزات و در نتيجه خدمات پزشکی شد.

اما محمدحسن طریقت منفرد، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفته بود افزایش قیمت دارو که به علت تغییر نرخ ارز به‌وجود می‌آید با تخصیص یارانه دارو جبران می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.