ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض به تشديد مسدودسازی اينترنت در ايران در آستانه انتخابات

سازمان گزارشگران بدون مرز امروز

سازمان گزارشگران بدون مرز امروز با انتشار بيانيه‌ای اعتراض خود را نسبت به تشديد مسدودسازی اينترنت در ايران با نزديک شدن انتخابات رياست جمهوری و شوراها در اين کشور، اعلام کرد.

به‌گفته اين نهاد بين‌المللی مدافع آزادی رسانه‌ها، از تاريخ ١٤ ارديبهشت ١٣٩٢ در بسياری از نقاط ايران اتصال به اينترنت بسيار سخت و يا ناممکن شده است و بخش عمده‌ای از وی‌پی‌آن‌ها و نرم‌افزارهای دور زدن فيلترينگ، مسدود شده‌اند.

"گزارشگران بدون مرز" در بيانيه خود آورده است: "جمهوری اسلامی بايد تعهدات خود در برابر جامعه جهانی، و از اين ميان دسترسی آزاد به شبکه اينترنت را محترم شمرد. رهبران نظام بايد به گفتمان دوگانه خود پايان دهند، آن‌ها در برابر جامعه جهانی، متعهد به گردش آزاد اطلاعات می‌شوند اما در ايران، آپارتايد ديجيتال را به مردم تحميل می‌کنند."

اين نهاد پشتيبان گردش آزاد اطلاعات گفته است حکومت ايران افزون بر سانسور مطبوعات و ارسال پارازيت به روی شبکه‌های ماهواره‌ای، اينترنت را هم قطع می‌کند و انزوای رسانه‌ای ايران دست‌کم فراهم‌کننده‌ای شرايط لازم برای برگزاری انتخاباتی آزاد و دمکراتيک نيست.

"گزارشگران بدون مرز" همچنين به بازداشت وب‌نگاران از جمله علی غزالی مدير سايت بازتاب امروز نيز اشاره کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    لطفا این مطلب را باز نشر کنید: http://naminik.com/1890/election-92/