ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دیدار نادر در رام‌الله بین وزیر دفاع اسرائیل و محمود عباس

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به کرانه باختری رود اردن سفر کرد تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو کند، ملاقات نادری که نشان‌دهنده قصد طرفین برای آغاز مجدد روند صلحی است که بیش از هفت دهه متوقف شده است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، یک منبع نزدیک به نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل دوشنبه ۸ شهریور / ۳۰ اوت پس از ملاقات بنی گانتز و محمود عباس در عصر یکشنبه گفت:

«هیچ روند صلحی با فلسطینی‌ها در جریان نیست و نخواهد بود.»

این منبع آگاه که نام او منتشر نشده افزوده است که بحث‌ها در رام‌الله، مقر محمود عباس در کرانه باختری، به «مسائل عادی امنیتی و اقتصادی» اختصاص داشت.

در سال‌های اخیر روابط اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین رو به وخامت گذاشته است. بیش از هفت دهه مذاکرات صلح برای حل و فصل مناقشه، از سال ۲۰۱۴ متوقف شده است و شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، که بر اساس قوانین بین‌المللی غیرقانونی است، در زمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین (۲۰۰۹-۲۰۲۱) سرعت گرفت.

وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد بنی گانتز در ملاقات با عباس به او گفت که کشورش آماده «اتخاذ تدابیری برای تقویت اقتصاد تشکیلات خودگردان فلسطین» است.

به گفته این منبع، گانتز و عباس «در مورد راه‌های بهبود امنیت و وضعیت اقتصادی در کرانه باختری و نوار غزه»، منطقه فلسطینی که بیش از ۱۵ سال در محاصره اسرائیل قرار دارد، رایزنی کرده و «با ادامه گفت‌وگوها موافقت کردند».

این دیدار با حضور غسان علیان، رئیس نهاد اسرائیلی مسئول عملیات غیرنظامی در سرزمین‌های فلسطین، مجید فرج، رئیس سرویس‌های اطلاعاتی فلسطین و حسین الشیخ، وزیر امور مدنی فلسطین انجام شد.

الشیخ در توییتر بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که عباس و گانتز «درباره روابط فلسطین و اسرائیل در همه زمینه‌ها» صحبت کردند.

ملاقات در رام‌الله چند ساعت پس از بازگشت نفتالی بنت از آمریکا انجام شد. بنت در آن‌جا با جو بایدن، رئیس جمهوری جو آمریکا ملاقات کرد.

بایدن ضمن تأکید مجدد بر تعهد «تزلزل‌ناپذیر» ایالات متحده به امنیت اسرائیل، گفته بود که با بنت درباره «راه‌های پیشبرد صلح، امنیت و رفاه اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها» گفت‌وگو خواهد کرد. بنت نیز در آغاز سفر خود گفته بود که با تشکیل کشور مستقل فلسطینی مخالف است و این طرح هرگز عملی نخواهد شد.

گروه‌های حماس و جهاد اسلامی در غزه دیدار بنی کانتز و محمود عباس را محکوم کرده و آن را «خنجر از پشت به ملت فلسطین» دانستند.

آخرین دور مذاکرات اسرائیلی ــ فلسطینی سال ۲۰۱۴ بی‌نتیجه ماند. از آن زمان موانع همچنان برجاست و توسعه شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی یکی از موانع جدی است. در دو دهه گذشته در غزه جنبش اسلامی حماس قدرت گرفته و در نزاع دائمی قدرت با محمود عباس است که از حمایت غرب برخوردار است. در این مدت تلاش‌هایی برای نزدیکی تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس صورت گرفت که نتیجه چندانی در بر نداشت.

خواسته جامعه بین‌المللی راه حل دو کشور، به معنای ایجاد یک کشورمستقل فلسطینی در همسایگی اسرائیل است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.