ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان به مقصد رسید

خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران اعلام کرد کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان وارد آب‌های سوریه شد. قرار است محموله این کشتی با تانکر به لبنان منتقل شود.

مدتی است که لبنان با بحران سوخت روبه‌روست. صف‌های طولانی در برابر پمپ‌بنزین‌ها و همینطور قطعی مکرر برق به‌سبب نبود سوخت کافی برای نیروگاه‌ها از جلوه‌های کمبود سوخت در لبنان است. نانوایی‌ها و بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند که اگر سوخت کافی به آن‌ها نرسد، به‌زودی تعطیل می‌شوند. سقوط ارزش پول ملی به میزان ۹۰ درصد در طی فقط یک سال و حذف یارانه بنزین به ژرفای این بحران افزوده و به نارضایتی‌ها از ناکارآمدی دولت دامن زده است. سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان شامگاه یکشنبه ۱۵ اوت/ ۲۴ مرداد طی سخنانی وعده داده بود که به‌زودی ایران سوخت لازم را در اختیار لبنان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم صبح پنجشنبه ۲ سپتامبر/ ۱۱ شهریور کشتی ایرانی حامل سوخت برای لبنان وارد آب‌های سوریه شد. بر همین اساس محموله نخستین کشتی بعد از تخلیه در یکی از بنادر سوریه توسط تانکرهایی به لبنان منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش بخشی از محموله این کشتی توسط حزب‌الله به بیمارستان‌های دولتی داده می‌شود و همچنین یک شرکت خصوصی وابسته به حزب‌الله ساز و کار توزیع سوخت به موسسات خصوصی و مراکز تولید برق را بر عهده دارد.

دو کشتی دیگر ایرانی حامل مازوت یا بنزین راهی آب‌های سوریه شده‌اند و قرار است کشتی چهارمی هم به زودی آب‌های ایران را به مقصد سوریه ترک کند.

هیأت آمریکایی: ارسال سوخت از ایران به لبنان جنبه نمایشی دارد

به گزارش خبرگزاری رویترز همزمان با این تحولات دوشنبه گذشته هیأتی از کنگره آمریکا وارد لبنان شد و با میشل عون، رئیس جمهوری نیز دیدار وگفت‌وگو کرد. یکی از اعضای این هیأت در جمع خبرنگاران در واکنش به صدور سوخت از ایران به لبنان به درخواست دبیرکل حزب‌الله گفت سوخت ارسالی از ایران به تعبیر او برای «یک عکس یادگاری» است و بیشتر جنبه نمایشی دارد و علاوه بر این شرایطی را هم به لبنان تحمیل خواهد کرد.

بر اساس این گزارش سناتور بلومنتال در پایان دیدار دو روزه هیأت آمریکایی در جمع خبرنگاران در بیروت گفت:

«لبنان در آستانه سقوط قرار گرفته. ما قبلا هم چنین شرایطی را دیده بودیم. این یک واقعه ترسناک است. خبر خوب اما این است که می‌توان مانع از آن شد.»

نجیب میقاتی، تاجر ثروتمند و نخست‌وزیر پیشین لبنان‌، دوشنبه ۲۶ ژوئیه/ ۴ مرداد پس از جلب حمایت اکثر احزاب اصلی، از سوی میشل عون، رئیس جمهوری مأمور تشکیل کابینه شد. اما هنوز موفق به حصول توافق با احزاب و گروه‌ها نشده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل پنجشنبه ۲۶ اوت/ ۴ شهریور از رهبران سیاسی لبنان خواست هرچه سریع‌تر نسبت به تشکیل دولت اهتمام کنند.

سرلشکر عباس ابراهیم، رئیس اداره کل امنیت عمومی لبنان که یکی از قدرتمندترین نهادهای امنیتی در آن کشور است جمعه ۲۷ اوت/ ۵ شهریور نسبت به فروپاشی دولت و وقوع هرج و مرج در کشور هشدار داد. این مقام بلندپایه امنیتی هشدار داده بود که با سقوط دولت، لبنان در مسیر آشوب و تنش قرار می‌گیرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.