ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یک مقام طالبان می‌گوید زنان در انجام کارهای دولتی ناتوان هستند

هاشمی زنانی را که برای اعتراض به دولت جدید به خیابان‌ها آمدند محکوم کرد و گفت که اعتراضات این زنان نشان نمی‌دهد که بیشتر زنان در کشور چه احساسی دارند.

یک مقام طالبان رسما اعلام کرد زنان در حکومت جدید چه نقشی را ایفا خواهند کرد؛ چیزی که برای کسانی که امیدوار به یک دولت فراگیر بودند، خوشایند نیست.

سید ذکرالله هاشمی، در مصاحبه با طلوع نیوز افغانستان گفت که زنان در انجام وظایف دولتی ناتوان هستند.

هاشمی گفت:

«یک زن نمی‌تواند کار وزارتخانه را انجام دهد - شما چیزی را روی گردنش می‌گذارید که او نمی‌تواند حمل کند.»

این اظهارات سخنگوی طالبان در حالی است که در روزهای گذشته زنان کنش‌گر افغانستانی با حضور در خیابان‌های شهرهای مختلف افغانستان، از جمله خواهان حضور زنان در کابینه دولت جدید شدند. از دیگر شعارهای آنها «کابینه قهرمان، با حضور زنان» بود.

هاشمی اما زنانی را که برای اعتراض به دولت جدید به خیابان‌ها آمدند محکوم کرد و گفت که اعتراضات این زنان نشان نمی‌دهد که بیشتر زنان در کشور چه احساسی دارند.

او گفت:

«چهار زن معترض در خیابان‌ها نماینده زنان افغانستان نیستند. زنان افغانستان کسانی هستند که مردم افغانستان را به دنیا می آورند و آنها را در زمینه اخلاق اسلامی آموزش می‌دهند.»

هاشمی در ادامه ادعا کرد که در طول ۲۰ سال گذشته رسانه‌ها و دولت افغانستان در مدارس جز روسپیگری چیز دیگری تبلیغ نشده است و طالبان چنین کاری نخواهد کرد.

او به شبکه طلوع گفت که چه نیازی است که زنان در کابینه حضور داشته باشند و هنگامی که مجری او را تحت فشار قرار داد و گفت که مگر زنان نیمی از جامعه نیستند، پاسخ داد:

«نگوییم که آن‌ها نیمی از جامعه هستند. همه این را می‌دانند. اما این موضوع بد جا افتاده است. آیا عضویت آن‌ها در کابینه آن‌ها را نیمی از جامعه می‌کند؟ آیا این کار حقوق از دست رفته آن‌ها را بر می‌گرداند؟ صرف نظر از اینکه اصلا چه مقدار حقوق‌شان تضییع شده است.»

طالبان ماه گذشته با خروج نیروهای آمریکایی کنترل افغانستان را به دست گرفتند. هنگام سقوط دولت مورد حمایت ایالات متحده، زنان متعددی در پست‌های سیاسی حضور داشتند.

اعضای دولت جو بایدن امیدوار بودند طالبان رویکرد همه‌جانبه‌تری را در پیش بگیرند و همان روش‌های خشونت آمیزی را که قبلاً در زمان کنترل کشور درباره زنان به کار می‌گرفتند، اعمال نکنند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته:

«من فکر می‌کنم کل جامعه بین‌المللی امیدوار بود که طالبان همانطور که هفته‌ها و ماه ها پیش می‌گفتند، جکومتی فراگیر تشکیل دهند، اما ما شواهدی در مورد این موضوع مشاهده نمی‌کنیم.»

طالبان به زنان وعده داده‌اند که حق تحصیل آنها با رعایت شئونات اسلامی محفوظ می‌ماند اما اعلام کرده‌اند که از زنان در مشاغل بالای سیاسی استفاده نخواهد شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.