ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توماج صالحی به تبلیغ علیه نظام متهم شد

خواننده رپ که با ترانه‌‌های سیاسی در دفاع از حقوق مدنی و حقوق کارگران ایرانی شهرت پیدا کرده بود، یک هفته بعد از بازداشت ممنوع‌الملاقات است.

توماج صالحی خواننده رپ ساکن اصفهان بیش از یک هفته است که در بازداشت به‌سر می‌برد. امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی اعلام کرد که این هنرمند ایرانی ممنوع‌الملاقات است.

هفته گذشته حساب منتسب به خانواده توماج صالحی در اینستاگرام از دستگیری این خواننده رپ معترض توسط مأموران امنیتی جمهوری اسلامی خبر داد. بر اساس این پیام که یکشنبه گذشته منتشر شد، مأموران «در یک یورش ۱۲ نفره و با چهار ماشین» به خانه توماج صالحی هجوم برده و پس از بازرسی خانه، او را به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

امیر رئیسیان، وکیل توماج صالحی یک هفته بعد از بازداشت این هنرمند ایرانی در مصاحبه با رویداد ۲۴ گفت:  

«توماج یکشنبه، ۲۱ شهریور ساعت ۹ شب، بازداشت شده است. او ساکن شهر شاهین شهر در استان اصفهان بوده و طبق اطلاعاتی که ما کسب کردیم، پرونده او در دادسرای همین شهر ثبت شده است.»

توماج صالحی ممنوع‌الملاقات و از حق داشتن وکیل بی‌بهره است.

وکیل این هنرمند زندانی تلویحاً اعلام کرد که توماج صالحی ممنوع‌الملاقات است و در یک هفته‌ای که از بازداشت او می‌گذارد با خانواده‌اش تماس نداشته است.   

رئیسیان درباره اتهامات توماج صالحی نیز گفت:

«به ما هنوز هیچ اطلاع دقیقی داده نشده، اما به‌صورت غیررسمی به پدرش گفته شده اتهام توماج تبلیغ علیه نظام است.»

وکیل توماج در ادامه مصاحبه با رویداد ۲۴ افزود که او هنوز امکان اعلام وکالت را نیافته و به این ترتیب این هنرمند ایرانی به لحاظ قانونی در یک هفته‌ای که از بازداشتش می‌گذرد از حق داشتن وکیل بی‌بهره مانده است:

«متاسفانه طی پیگیری‌هایی که ما از دادسرای محل اقامت ایشان یعنی شاهین‌شهر داشتیم، به ما گفته شد روز‌های آتی مراجعه کنیم و هنوز نمی‌دانیم چه قراری صادر شده و اگر قرار بازداشت بوده، قرار صادره برای توماج چند روزه است. اما امیدواریم با پیگیری‌هایی انجام‌شده هرچه زودتر پرونده به مرحله‌ای برسد که امکان اعلام وکالت پیدا کنیم و با تعیین تکلیف در مورد قرار تامین، توماج صالحی آزاد شود.»

عفو بین‌الملل: توماج صالحی را آزاد کنید

شامگاه جمعه، ۲۶ شهریور عفو بین‌الملل با انتشار پیامی در توییتر خواستار آزادی «فوری و بدون قید و شرط» توماج صالحی شد. عفو بین‌الملل در این پیام نوشت:

«صالحی که در ترانه‌های خود به سرکوب، فساد، فقر و مصونیت از مجازات اعتراض می‌کند و خواهان مسئولیت‌پذیری و پاسخ‌گویی است، تنها به خاطر استفاده از حق آزادی بیان خود بازداشت شده است.»

توماج صالحی در دو اثر اخیر خود به نام‌های «زندگی نرمال» و «سوراخ موش» به سیاست‌های جمهوری اسلامی اعتراض کرده بود و ویدئوهای رپ او با استقبال گسترده کاربران ایرانی روبه‌رو شد.

او در ترانه‌‌های سیاسی‌اش به موضوعاتی چون اعتصابات کارگری، فساد دولتی، اعدام‌ و زندان و «بی‌اعتنایی هنرمندان به وضعیت جامعه‌» می‌پردازد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.