ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

توهین به شاهین ناصری‌، در اطلاعیه اداره کل زندان‌های استان تهران درباره مرگ او

روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران علت فوت شاهین ناصری، شاهد شکنجه نوید افکاری را به آینده موکول کرد. در مقابل تلاش کرد حیثیت و آبروی این زندانی را با تهمت و افترازنی مخدوش کند.

شاهین ناصری زندانی‌ای بود که با امضای شهادتنامه‌ای اعلام کرد شاهد شکنجه نوید افکاری بوده و مأموران دست نوید را شکسته و به او ناسزاهای رکیک و فحش‌های ناموسی می‌دادند تا از او اعتراف اجباری بگیرند.

صبح پنجشنبه یکم مهر روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران با انتشار اطلاعیه‌ای به افترازنی‌های مرسوم در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی متوسل شد:

«شاهین ناصری کلاهبرداری حرفه‌ای با هشت سابقه بازداشت به اتهام کلاهبرداری و جعل و استفاده از سند مجعول و محکومیت متعدد قضایی در استان‌های مختلف در همین عناوین بوده است.»

شاهدی که به قتل یک شاهد دیگر شهادت می‌دهد و خود به قتل می‌رسد

روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی یک فایل صوتی از زندان تهران بزرگ منتشر شد. در این فایل صوتی، فرهاد سلمانپور، زندانی سیاسی شهادت می‌دهد که شاهین ناصری چگونه در بند سوئیت زندان تهران بزرگ زیر شکنجه به قتل رسیده است.

 سلمانپور می‌گوید ابتدا قصد داشت ۲۲ شهریور در سالگرد اعدام نوید افکاری این فایل صوتی را منتشر کند، اما مأموران اطلاعاتی از طریق عوامل حفاظت اطلاعات از قصد او آگاه شدند و به بهانه انتقال شاهین ناصری به ۲۰۹ اوین او را از بند خود در زندان تهران بزرگ خارج کردند.

این زندانی سیاسی شهادت می‌دهد که ما تصور می‌کردیم که شاهین را به اوین و ۲۰۹ منتقل کرده‌اند. اما او را در حقیقت به سلول‌های انفرادی همان زندان تهران بزرگ معروف به سوئیت منتقل کرده بودند. آنان می‌خواستند او را از ملاقات و اطلاع‌رسانی محروم کنند. این زندانی می‌گوید:  ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح پیکر بی‌جان شاهین ناصری از سلول انفرادی را به بهداری و از آنجا به پزشکی قانونی منتقل کردند.

این زندانی در ادامه می‌افزاید: واضح است که اطلاعات قصد داشته یکی از شاهدان شکنجه و اعترافات اجباری را از بین ببرد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

کلاهبرداری: کلیدواژه‌ای برای احیای حیثیت شکنجه‌‌گران

روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران اکنون با انتشار اطلاعیه‌ای ادعا کرده است که شاهین ناصری خود «به بهداری زندان مراجعه نموده و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس» انجام گرفته است. در ادامه این اطلاعیه آمده است:

«بنابر گزارش بهداری ندامتگاه، با توجه به شرایط اورژانسی بیمار، فوراً در محل بهداری ندامتگاه، عملیات احیاء (ماساژ قلبی، تنفس مصنوعی و تزریق اپی نرفین و فیکس IV Line) به مدت ۴۵ دقیقه انجام می‌گیرد که علی‌رغم تلاش‌های فراوان کادر درمان، زندانی مورد اشاره فوت می‌کند.»

روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران درباره اینکه چگونه ممکن است یک زندانی جوان دچار ایست قلبی شود، هیچ اشاره‌ای نکرده و صرفاً علت فوت را به آینده موکول کرده است. در این اطلاعیه افترازنان گفته‌اند:

«علت تامه فوت شاهین ناصری در پزشکی قانونی در دست بررسی است و متعاقباً اعلام خواهد شد.»

شاهین ناصری پیش از آنکه جانش را از دست بدهد، در شبکه‌های اجتماعی هشدار داده بود که بازپرس پرونده‌اش به دلیل شهادتش درباره شکنجه نوید افکاری او را تهدید کرده است. بازپرس به او گفته بود:

 «بلایی سرت در می‌آورم که ذوب بشوی.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دادگستری استان فارس شنبه ۲۲ شهریور از اجرای حکم اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر و از معترضان حکومت خبر داد. هنوز ابهام‌های بسیاری درباره پرونده او و همچنین اجرای حکم اعدامش وجود دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امیرراستگفتار

    در این مورد خاص که مقتول کلاهبردار و جاعل و شاید هم دزد دیوار رو و از این قبیل معرفی شده ، حدیث و داستان‌های زیادی داریم که بعضی دزدان چقدر جوانمرد بوده اند یا علیرغم کار قبیح که میکرده اند به اصول انسانی هم پایبند بوده اند ، گیریم حرف شما درست و ایشان همانی است که شما گفته اید ، چرا او را کشتید؟ جز این است که او با وجود وضعیت بحرانی خود در زندان حاضر نشده انسانیت خود را زیر پا بگذارد و از چیزی که دیده چشم بپوشد تا حفظ جان خودش کرده باشد و مثل بسیاری از مردم بی غیرتی خودش را توجیه کند و بگوید به من چه که یک جوان بیگناه و ورزشکار و امیدوار را پرپر میکنند ، من که اینکار را نکرده ام و حرجی بر من نیست! او نوید را مثل خودش دید و حاضر نبود تا خون او هدر رود و پایمال شود ، قید خودش،خانواده و کودک کوچکش ، آینده و هر چه داشت زد اما از خون نوید نگذشت! حالا کسی که دستش بخون یک چنین انسانی آلوده ست ، گاوچال دهانش را باز می‌کند و از چک بی محل و جعل سند و کلاهبرداری قربانی می‌گوید تا مردم خیالشان راحت باشد که یک مفسد بقتل رسیده و چیز مهمی نیست! زهی شرف و شرم!