ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی

فشار بر دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف

شنبه ۲۷ اپریل ۲۰۱۳

فرشاد محمدی - در هفته‌های گذشته، به دنبال انتقال اجباری دانشجویان نوبت دوم یا شبانه دانشگاه علامه طباطبایی به پردیس پولی این دانشگاه، این دانشجویان دست به اعتراض‌هایی زده‌اند.

در هفته‌های گذشته، به دنبال انتقال اجباری دانشجویان نوبت دوم یا شبانه دانشگاه علامه طباطبایی به پردیس پولی این دانشگاه، این دانشجویان دست به اعتراض‌هایی زده‌اند.

 بر مبنای گزارش خبرگزاری مهر، برخی دانشجویان پذیرفته شده در نیم‌سال دوم تحصیلی جاری مقطع دکترای دانشگاه علامه که در مرحله تکمیل ظرفیت در نوبت دوم این دانشگاه پذیرفته شده‌اند، به اجبار این دانشگاه به عنوان دانشجوی پردیس خودگردان معرفی شدند که هزینه آن حدود ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان برای چهارسال تحصیلی است.

 این دانشجویان در روزهای گذشته در مقابل ساختمان‌های وزارت علوم، دیوان عدالت اداری، سازمان سنجش، نهاد ریاست جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.

آنها همچنین اعلام کرده‌اند که مسئولان دانشگاه علامه طباطبایی در مورد رفتار غیر قانونی خود پاسخگو نبوده‌اند و رفتار نامناسبی با دانشجویان داشته‌اند.

در خبری دیگر، دو دانشجو با نام‌های مهدی بیگدلی و نوید کیهانی‌راد از دانشگاه اخراج شدند.

مهدی بیگدلی، دانشجوی مقطع کار‌شناسی ارشد رشته فلسفه و حکمت اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران بعد از دو ترم از دانشگاه اخراج شد.

برمبنای گزارش‌های موجود، مسئولان دانشگاه طی نامه‌ای به او اعلام کرده‌اند که توسط مرکز آزمون از تحصیل محروم شده‌اند. این در حالی است که این دانشجو سال قبل نیز به علت ستاره‌دار شدن از دریافت کارنامه محروم شده بود.

نوید کیهانی راد، دانشجوی بهایی مقطع کار‌شناسی ارشد رشته مهندسی نرم‌افزار دانشگاه صنعتی شیراز نیز از دانشگاه اخراج شد. وی در حالی به دلیل اعتقاد به آیین بهائیت از دانشگاه اخراج شده که از دانشجویان بر‌تر مقطع کار‌شناسی بوده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تنها شهروندانی که معتقد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی کشور باشند (مسلمان، کلیمی، مسیحی و زرتشتی)، حق تحصیل در دانشگاه‌های کشور را خواهند داشت. بر همین مبنا هر سال شمار زیادی از شهروندان بهایی از حق تحصیل محروم می‌شوند.

در روزهای اخیر اخباری مبنی بر ممانعت وزارت علوم از پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف منتشر شده است. بر مبنای اخبار منتشره وزارت علوم دلیل این موضوع را چنین اعلام کرده است که علوم انسانی و اجتماعی در این دانشکده «تک بعدی ترویج می‌شود».

در مجله همکلاسی این هفته با یکی از فارغ التحصیلان دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه شریف گفت‌وگو کرده‌ایم و جزئیات بیشتر این موضوع را جویا شده‌ایم.

[podcast]http://www.zamahang.com/podcast/2010/20130427_Hamkelasi_FarshadMohammadi.mp3[/podcast]

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.