ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفتمین روز اعتصاب در معادن کرمان و نیشکر هفت تپه؛ حمله یگان ویژه به معدنکاران اعتصابی کرمان و خانواده‌هایشان

یگان ویژه که برای سرکوب کارگران به محل اعزام شده بود به معدنکاران و خانواده‌هایشان حمله کرد و با استفاده از ماشین آب‌پاش قصد پراکنده کردن کارگران را داشت. حمله به کارگران زمانی صورت گرفت که آن‌ها پس از تشکیل تریبون عمومی، همراه خانواده‌های خود در حال راهپیمایی بودند.

دوشنبه ۱۲ مهر در هفتمین روز اعتصاب کارگران معادن خصوصی شمال کرمان نیروی انتظامی و یگان ویژه که برای سرکوب کارگران به محل اعزام شده بود، به معدنکاران و خانواده‌هایشان حمله کردند و با استفاده از ماشین آب‌پاش قصد متفرق کردن کارگران را داشتند. حمله به کارگران زمانی صورت گرفت که آن ها پس از تشکیل تریبون عمومی، همراه خانواده‌های خود در حال راهپیمایی بودند.

در همین روز، کارگران نیشکر هفت‌تپه نیز در هفتمین روز اعتصاب خود پس از راهپیمایی در شهر شوش، مقابل فرمانداری تجمع کردند.

همسر یک کارگر اعتصابی بر تریبون اعتصاب معدنچیان

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

حضور خانواده‌های کارگران در صف اعتصاب مشهود است. روز دوشنبه ۱۲ مهر، همسر یکی از کارگران در حالی که کارگران اعتصابی دور تریبون حلقه زده بودند، بالای تریبون رفت و از مشکلات معیشتی خانواده‌های کارگران، فشار و سختی کار کارگران و محرومیت کودکان از غذای مناسب و ابتدایی‌ترین امکانات تحصیلی سخن گفت. او پرسید چرا فرزندان کارگران باید از امکانات محروم باشند؟

کارگران معادن خصوصی شمال کرمان روز سه‌شنبه ۶ مهر اعتصاب را با مسدود کردن مسیر حمل زغال از معادن به سمت کارخانه زغال‌شویی آغاز کردند. کارگران به افزایش شدت کار، کمی دستمزد و قراردادهای موقت اعتراض کردند. یکی از خواست‌های کارگران بازگرداندن مالکیت معدن به دولت است.

کارگران می‌گویند کارفرمایان خصوصی شرایط غیرقابل تحملی را بر آنان تحمیل کرده‌اند. حجم کارشان بیشتر و دستمزدشان حدود نصف دستمزد کارگران معادن دولتی است.

کارگران اعتصابی که ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند، با قراردادهای موقت و دستمزدی حدود ۴ تا ۵ میلیون تومان در ماه کار می‌کنند. شمار کارگران شاغل مدام کاهش می‌یابد و شدت کار آنان افزایش یافته است.

افزایش فشار کار و استرس ناشی از آن خطر افزایش حوادث کار را در پی دارد، آن هم در وضعیتی که معادن به ویژه معادن زغال سنگ ایران فاقد حداقل استانداردهای ایمنی و بهداشت محیط کارند و به لحاظ حوادث کار منجر به مرگ کارگران پس از ساخت و ساز در رده دوم قرار دارند.

اعتصاب کارگران معادن زغال سنگ با بایکوت خبری رسانه‌های حکومت اسلامی روبه‌رو شده و مسئولان نیز به رغم حضور در تجمع کارگران اعتصابی، از پاسخگویی به مطالبات آن‌ها خودداری کرده‌اند.

راهپیمایی کارگران نیشکر هفت‌تپه در شوش، در هفتمین روز اعتصاب

راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه در شوش

کارگران نیشکر هفت‌تپه که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند از سه‌شنبه هفته گذشته دور جدیدی از اعتصاب را آغاز کرده‌اند. شرکت پس از صدور رأی خلع ید از کارفرمای خصوصی، بلاتکلیف است و فرزانه زیلابی وکیل افتخاری کارگران به دلیل دفاع از حقوق کارگران با اتهامات امنیتی به دادگاه فراخوانده شده است.

ابراهیم عباسی منجزی یکی از نمایندگان کارگران، دوشنبه در جمع کارگران مقابل فرمانداری شوش، خواست‌های کارگران را چنین برشمرد:

تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف‌سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت به دولت-بانک، پرداخت فوری دستمزدهای معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی، تسریع در انجام عملیات کشت و اُورهال، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران فصلی، و مختومه شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل کارگران هفت‌تپه.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.