ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزار و شکنجه پناهجویان در کرواسی و یونان: کمیسر اتحادیه اروپا از خشونت نظام‌یافته سخن می‌گوید

اشپیگل گزارش داده است که واحدهای ویژه‌ای متشکل از افراد نقابدار در اقداماتی فراقانونی برای جلوگیری از ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا، پناهجویان را در مرز کرواسی با بوسنی کتک می‌زنند و گارد ساحلی یونان در دریای اژه نیز آن‌ها را به دریا بازمی‌گرداند.

یلوا یوهانسون، کمیسر اتحادیه اروپا گزارش اشپیگل در همکاری با چند شبکه تلویزیونی و رادیویی آلمان را «تکان‌دهنده» خواند و عمیقاً اظهار نگرانی کرد و به تأکید اعلام کرد که اتهامات علیه کرواسی و یونان مبنی بر آزار و اذیت پناهجویان می‌بایست بررسی شود.

یوهانسون گفت تحقیقات رسانه‌های آلمان نشان می‌دهند که خشونت علیه پناهجویان سازمان‌یافته است و شواهد قانع‌کننده‌ای از سوءاستفاده از منابع مالی اتحادیه اروپا وجود دارد.

کمیسر اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که در دیدار و گفت‌گو با وزیران کشور یونان و کرواسی موضوع خشونت سازمان‌یافته علیه پناهجویان را به بحث می‌‌گذارد و از آن‌ها به تاکید می‌خواهد که موضوع را جدی بگیرند. یوهانسون گفت:

«خشونت و بدرفتاری با مهاجران، پناهجویان و پناهندگان غیرقابل قبول است و نیاز به بررسی دارد.»

خشونت‌ها در مرز کرواسی با بوسنی

روزنامه‌نگاران اشپیگل با همکاری سایر روزنامه‌نگاران آلمانی بعد از راستی‌آزمایی صدها ویدیو تأیید کرده‌اند که افراد نقابدار در مرز کرواسی با بوسنی، پناهجویان را با باطوم کتک می‌زنند و آن‌ها را وادار می‌کنند که به بوسنی بازگرداند با این هدف که مانع از آن شوند که پناهجویان در خاک اروپا درخواست پناهندگی دهند.

برخی از ویدیوها را روزنامه‌نگاران در یک تحقیق میدانی تهیه کرده‌اند.

در این ویدیوها می‌توان دید که افراد نقابدار بعد از اعمال خشونت نسبت به پناهجویان آن‌ها را سوار وَن‌هایی می‌کنند و به آن طرف مرز انتقال می‌دهند. کاپشن‌هایی که این افراد نقابدار پوشیده‌اند و همینطور شهادت شش مأمور کرواسی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران از آن حکایت دارد که افراد نقابدار به واحدهای دایره جلوگیری از جرم پلیس کرواسی تعلق دارند. این واحدها از بودجه اتحادیه اروپا استفاده می‌کنند.

داور بوزینوویچ، وزیر کشور کرواسی  در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان یک» این کشور درباره این اقدامات فراقانونی توضیح نداد. بوزینوویچ صرفاً خاطرنشان کرد که وزارت کشور این گزارش‌ها را بررسی می‌کند و اگر اقدامات فراقانونی و خشونت سازمان‌یافته علیه پناهجویان صحت داشته باشد، خاطیان را مجازات خواهد کرد.

خشونت‌های گارد ساحلی یونان

بر اساس تحقیقات روزنامه‌نگاران آلمانی، یگان‌های ویژه گارد ساحلی یونان در دریای اژه نیز در اقداماتی فراقانونی پناهجویانی را که تلاش می‌کنند با قایق خود را به اتحادیه اروپا برسانند، سوار قایق‌های نجات می‌کنند و آن‌ها را به دریا بازمی‌گردانند.

قایق‌های نجات با بودجه تخصیص یافته اتحادیه اروپا به نجات پناهجویان از دریا تهیه و خریداری شده است.

سه افسر گارد ساحلی یونان تأیید کرده‌اند که دو واحد ویژه گارد ساحلی این کشور در خشونت‌های فراقانونی علیه پناهجویان دست دارند.

اشپیگل می‌نویسد با ویدیوهایی که اصالت آن‌ها راستی‌آزمایی شده، این اتهامات قابل اثبات است. لباس‌های فرمی که مأموران گارد ساحلی به تن دارند، هویت واحدهای آنان را مشخص می‌کند.

دولت یونان درباره این خشونت‌ها سکوت کرده است.

نوریس میتراچی، وزیر مهاجرت یونان روز گذشته با انتشار پیامی در توییتر این اتهامات را قویاً رد کرد و ادعا کرد که ماموران گارد ساخلی یونان در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا برای حفظ جان پناهجویان اقدام می‌کنند با این هدف که مانع از اقدامات قاچاقچیان انسان شود و از مرزهای اتحادیه اروپا حفاظت کند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.