ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع سراسری معلمان و فرهنگیان بازنشسته با خواست همبستگی و هم‌صدایی

مطالبات تجمع امروز، همترازی حقوق معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و آموزش رایگان، عادلانه و باکیفیت برای دانش‌آموزان است.

معلمان و فرهنگیان بازنشسته روز پنجشنبه ۲۲ مهر در ده‌ها شهر تجمع کردند. خواسته‌‌های تجمع امروز، همترازی حقوق معلمان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و آموزش رایگان، عادلانه و باکیفیت برای دانش‌آموزان است.

تجمع با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان برگزار شد. انجمن صنفی بازنشستگان کشوری از خواسته‌ها و تجمعات معلمان حمایت کرده است و شماری از تشکل‌های مستقل دانشجویی نیز در تجمع امروز شرکت داشتند.

این سومین تجمع سراسری معلمان و بازنشستگان در مهر ماه است و گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی معلمان از تجمع حاکی از وسعت بیشتر تجمعات است.

معلمان سوم و یازدهم مهر نیز برای همین مطالبات به خیابان آمده بودند. همزمان با تجمع سراسری سوم مهر معلمان، نمایندگان مجلس لایحه رتبه‌بندی حقوق معلمان به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی را که در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم به مجلس ارائه شده بود، بررسی می‌کنند. بررسی در عمل منجر به تقلیل حقوق و مزایای درنظر گرفته شده برای معلمان بود و اعتراضات موردی و دو تجمع سراسری بعدی را در پی داشت.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

بازنشستگان فرهنگی خواستار همسان‌سازی حقوق خود هستند. حدود ۳۰ هزار بازنشسته فرهنگی که پاداش پایان خدمت خود را دریافت نکرده‌اند نیز در زمره معترضان هستند.

پرداخت پاداش پایان خدمت این بازنشستگان نیز موکول به آینده است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته «ظرف ماه‌های آینده» خبر داده است.

چند شعار معلمان در تجمعات امروز از این قرار بود:

اجرای همترازی بدون حقه بازی، صدا و سیما کجاست صدای ما بی‌صداست، معلم زندانی آزاد باید گردد، مجلس انقلابی؛ وعده‌های قلابی.

همزمان با گسترش اعتراضات معلمان، حکومت تهدید، اخراج و بازداشت فعالان صنفی معلمان را افزایش داده است.

عزیز قاسم زاده سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان دستگیر و به‌طور موقت آزاد شد.

محمد جبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان از آموزش و پرورش اخراج شد. محمد حبیبی پس از دریافت حکم اخراج نوشت:

«با همان اتهاماتی که سه سال حبس کشیده و با عفو آزاد شدم مرا اخراج کرده‌اند. قانون مجازات اسلامی تاکید دارد که عفو همه سوابق اتهامی را پاک می‌کند. به قوانین خودشان هم پایبند نیستند.
اتهام اصلی من اجتماع و تبانی بود. هفت سال و نیم حبس برای اتهامی که مصادیقش عضویت در کانون صنفی معلمان و فعالیت صنفی بود. آنها که همواره ما را به غیر صنفی بودن متهم کرده‌اند در مقابل این سند، چه پاسخی دارند‌!؟»

یکی از مواد قطعنامه پایانی تجمع سراسری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، ۲۲ مهر واکنش به سیاست سرکوب فعالان معلمان است. در بیانیه آمده است:

«از نظر ما حاکمیت به جای بگیر و ببندها و تهدیدها باید در قبال فرهنگیان شاغل و بازنشسته پاسخگو باشد و مطالبات معلمان را محقق نماید و بداند این مطالبه‌گری متکی به فرد نیست و نمی‌توان با احضار، پرونده ‌سازی، زندان و اخراج، آن را متوقف نمود.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

معلمان در قطعنامه پایانی تجمع امروز خواستار حمایت دیگر اقشار مردم، اصناف و والدین دانش‌آموزان شده و تاکید کرده‌اند:

«تنها راه رهایی از فقر و بدبختی و انحطاط اخلاقی، اقتصادی، اجتماعی و برون رفت از انزوای بین‌المللی، همبستگی و هم‌صدایی است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.