ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

• وبینار

برگی از تاریخ معاصر ایران – وبینار با حضور دو مورّخ

نگاهی به زندگی سیاسی و فکری خسرو روزبه، یکی از شخصیت‌های حزب توده ایران به مناسبت هشتادمین سالگرد تأسیس این حزب. وبیناری با شرکت سیاوش رنجبر دائمی و ناصر مهاجر.

پیدایش حزب توده ایران در مهر ۱۳۲۰، رویدادی‌است تاریخی. این نخستین حزب سیاسی مدرن ایران، سپهر سیاسی جامعه آن روز ما را دستخوش دگرگونی کرد.

با این حال درباره‌­­­­­­­ی این حزب، ویژگی‌های آن، دوره‌­های گوناگون فراز و فرود، اعتلا و انحطاط آن هنوز بسیار چیزها نمی‌دانیم؛  نیز درباره‌ی رهبران و چهره‌­های اثرگذارش که حزب را یا به کژراهه بردند و یا که دمی درخشیدند و جستند و رفتند. جز آنان، حزب توده ایران چهره­‌های بحث انگیز هم داشته است و از آن میان خسرو روزبه که گرچه مایه‌­ی بررسی‌­های پر شمار بوده، هنوز، همچنان سیمایش در هاله‌ای از ابهام است.

سیاوش رنجبر دائمی− ناصر مهاجر
سیاوش رنجبر دائمی، استادیار تاریخ در دانشگاه سنت‌اندروز − ناصر مهاجر، نویسنده و پژوهشگر در زمینه تاریخ معاصر ایران

درباره­‌ی این شخصیت تاریخی، دو تن از تاریخ‌­نگاران ایران این روزگاران، سیاوش رنجبر دائمی و ناصر مهاجر کتابی در دست انتشار دارند که فرازی از آن در زمانه منتشر شد:

خسرو روزبه: ناهمساز و اندیشمند

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حمید

    سلام ضمن تشکر از زحمات شما.حیف است که این همه زحمت با سهل انگاری های کوچک مثل غلط های املایی وبه قولی سوتی، خراب شود.مثلاً در همین متن فوق الذکر، اعتلاء غلط و درست آن بدون حمزۀ آخر است.تمام کلمات این چنینی به اصطلاح غلط مصطلح اند.یا ناهمگونی در متن که گاه به طرف وازه های ایرانی و گاه به متن های عادی(نه به معنی کم ارزش تر ازمتون به اصطلاح ایرانی شده بلکه از حیث تفاوت با متون ایرانی شده) تغییر یافته است.لطفاً در صورت امکان این مشکل را برطرف نمایید.این مشکل گاه می تواند در صورت تصحیح به بر دل نشستن نوشتارهای این وبسایت نیز کمک نمایید.