ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

داستان شهردار سابق گوتنبرگ که زباله جمع می‌کند

روایتی از زندگی یک سیاستمدار سوئدی: شهرداری که پس از شکست در انتخابات، راننده کامیون حمل زباله شد.

وقتی آن سوفی هرمانسون از سمت خود به عنوان رهبر گروه سوسیال دموکرات‌ها در شهرداری گوتنبرگ سوئد برکنار شد، کار جدیدی را آغاز کرد: زباله جمع‌کنی.

این مقام سابق سوسیال دموکرات‌ها می‌گوید:

«بالاخره باید قبض‌هایم را پرداخت کنم.»

به مدت تقریبا سه سال، آن سوفی هرمانسون، شهردار و بالاترین سیاستمدار سوسیال دموکرات گوتنبرگ بود، اما انتخابات داخلی او را مجبور به ترک دالان قدرت کرد. شکست در این انتخابات برایش خیلی سنگین بود اما خودش می‌گوید که بعد از آن احساس بسیار خوبی داشته است:

«شرایط خسته کننده‌ای بود و رها کردنش خوب بود. هیچ کس نمرده بود و من کار مجرمانه‌ای انجام نداده بودم. زندگی بزرگتر از این شکست‌هاست.»

باید قبض‌ها را پرداخت کرد

پس از آن شکست تلخ، آن سوفی هرمانسون از جست‌وجوی شغل و تجدید مهارت‌های حرفه‌ای قبلی خود صرف‌نظر کرد. قبل از اینکه سیاستمدار شود، در ولوو کامیون می‌راند و کاری که او اکنون انجام می‌دهد، در همان منطقه است.

«من باید قبض‌ها را پرداخت کنم و به نظر آسان‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای این کار یافتن شغل جدید است.»

چند ماه پس از پایان کارش به عنوان رهبر سوسیال دموکرات‌ها، هرمانسون سرانجام نه یک شغل، بلکه دو شغل جدید - از انواع بسیار متفاوت - پیدا کرد.

دولت او را به عنوان سرپرست تحقیقاتی منصوب کرد تا بررسی کند که چگونه می‌توان قانونی برای پیشگیری از جرم در شهرداری‌ها تصویب کرد. همان زمان، آن سوفی یک شغل موقت به عنوان زباله جمع‌کن پیدا کرد.

آن سوفی می‌گوید که دوست ندارد وقتی با مردم عادی ملاقات می کند بگوید که یک سیاستمدار است، زیرا ممکن است گفتنش کمی دردسرساز باشد:

«من این موضوع را تجربه کرده‌ام، مردی مرا شناخت و می‌خواست در مورد یک موضوع مربوط به شهرداری صحبت کند. همانجا ایستادم و به سختی جلوی خنده‌ام را گرفتم.»

شخصی در توییتر از آن سوفی پرسیده که آیا کار نظافت نوعی ژست گرفتن است یا خیر، او می‌گوید:

«واقعاً اینطور نیست. من واقعا از راندن کامیون زباله لذت می‌برم. از اینکه دوباره همکارانی دارم خوشحالم.»

تا مدتی همکار جدید او، گوستاوو گالیندو، نمی‌دانست که با یک سیاستمدار ارشد سابق در حزب سوسیال دموکرات‌ کار می کند.

گوستاو می گوید:

«نه، نمی‌دانستم کیست. از ۱۰ سال پیش تلویزیون تماشا نکرده‌ام، زیرا بیشتر اخبار بد پخش می‌کند.»

گوستاو می‌گوید که آن سوفی کارش را خوب انجام می‌دهد:

«کارش خوب است. کار سنگینی است و کمپوستی که امروز برداشتیم بیش از ۱۵ کیلو بود! من او را به عنوان یک سیاستمدار نمی‌شناسم بلکه به عنوان یک انسان می‌شناسم و او فوق العاده است.»

در سوئد، مانند بسیاری از اروپا، ادامه کار در مشاغلی با درآمد خوب در بخش خصوصی برای بسیاری از قانونگذاران سابق عادی است.

هرمانسون اما کمتر از نخست‌وزیر سابق فردریک راینفلد و وزیر دارایی سابق آندرس بورگ، دو نفری که کشور را از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۴ اداره می‌کردند، برای جامعه الگوست. بورگ در یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در سوئد کار می‌کند.

فعالیت بین سیاست و تجارت در سوئد، مانند سایر کشورها شاید خیلی هم جتجال‌برانگیز نباشد. مثلا در بریتانیا موضوع دیوید کامرون، نخست وزیر سابق، به خاطر ارسال پیامک به صدراعظم بریتانیا از طرف یک شرکت مالی که او را به عنوان مشاور استخدام کرده بود، جنجالی شد، اما هرمانسون ترجیح داد کل بحث را کنار بگذارد.

او می‌گوید:

«کار در بخش منابع انسانی و این نوع چیزها برای من مناسب نبود.»

هرچند این نوع چرخش‌ها برای سیاستمداران غیر معمول است، اما کار آن سوفی منحصر به فرد هم نیست.

خوزه موخیکا، رئیس‌جمهور سابق اروگوئه، پس از ترک سمت خود از قبول حقوق بازنشستگی دولتی خودداری کرد. دارایی‌های او شامل یک خودروی فولکس واگن آسیب دیده است.

گوستاو فریدولین، وزیر آموزش سابق سوئد، پاداشی را که پس از کار به عنوان وزیر به او تعلق می‌گرفت رد کرد و در یک کالج آموزش بزرگسالان در مرکز استکهلم مشغول به تدریس شد. او گفته که او این کار را در وب سایت خدمات اشتغال عمومی سوئد پیدا کرده است.

او می‌گوید:

«اگرچه کار در دولت در آن زمان به دلیل تغییراتی که ایجاد کردیم، بسیار رضایت بخش بود، ما این احساسی است که وقتی به مدرسه می‌روم به من دست می‌دهد.».

آن سوفی در سال ۱۹۶۴ در جزیره تیورن در شمال گوتنبرگ متولد شد.

او در ۱۹ سالگی به کارخانه ولوو پیوست و کار حمل و نقل قطعات به او محول شد، سپس به بخش محلی اتحادیه کارگران فلز و شاخه جوانان سوسیال دموکرات پیوست و به عنوان مدافع حقوق کارگران نامی برای خود دست و پا کرد.

هرمانسون قبل از استخدام در گوتنبرگ برای همکاری با گوران یوهانسون، شخصیت مسلط در سیاست سوسیال دموکرات سوئد، مشاغل مختلفی را در جنبش اتحادیه‌های کارگری سوئد داشت.

در ژانویه ۲۰۱۶، او خودش شهردار شد و شهری با بیش از نیم میلیون نفر را اداره می‌کرد و در همه چیز از مراقبت از کودکان گرفته تا پروژه های زیرساختی چند میلیون یورویی نقش موثری داشت.

او می‌گوید: «زمان پر هیجانی بود.»

هرمانسون می‌گوید که کار در بخش زباله برایش لذت بخش است. کار از نظر فیزیکی سخت است، اما از مزیت ساعات کار مشخص و تعطیلات آخر هفته، بدون جلسات بحران و تماس‌های تلفنی مداوم برخوردار است.

او مرتب فید محبوب توییترش را به روز می کند و اغلب، کارهای همکارانش را برجسته می‌کند.

او در یک پست، جاناتان را به دنبال‌کنندگان خود معرفی کرد، کسی که در شرکت حمل زباله کار می‌کند و در اوقات فراغت خود در یک گروه هوی متال آواز می‌خواند.

او می‌گوید:

«اغلب در پایان روز بدنم درد می‌کند، اما از کارم لذت می برم و شب ها خوب می خوابم و این مهم است.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.