ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پیامدهای باران پاییزی در یزد؛ آبگرفتگی در معابر شهری، سیل در دهستان‌ها

تصاویر منتشر شده از حوادث ناشی از بارندگی‌های روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه در شهر یزد، نشان می‌دهد چندین خودرو سواری در سیل روستای دربید و ارنان از توابع استان یزد در سیل گرفتار شده و سیل برخی از این خودروها را با خود برده است.

بارش باران پاییزی در شهرستان یزد موجب بروز آبگرفتگی در معابر اصلی این شهر و اختلال در تردد خودروها شده است. همچنین براساس خبرهای منتشر شده، سیل در بیشتر رودخانه‌های فصلی (مَسیل) منطقه به خصوص دهستان‌های سرو، میانکوه، کنج کوه و سرو جاری شده که این امر منجر به ایجاد خسارات مالی به برخی از شهروندان ساکن در این روستاها شده است.

به‌نوشته خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، علیرضا محی الدینی، شهردار یزد، روز شنبه ۱۵ آبان‌ماه، با اشاره به ضعف زیرساخت‌های لازم برای رفع مشکل آبگرفتگی در این شهر گفته: 

«استاندارد هدایت روان آب‌ها و کشش چاهه‌ای شهر یزد حدود ۱۸ میلیمتر بارش در ۲۴ ساعت است که در حالی که طی حدود شش ساعت شاهد بارش ۲۶ میلیمتر باران بودیم. این میزان بارش سبب شد ظرفیت چاه‌های جذبی برخی مناطق پر شود و به سبب بارش نسبتا خوب دو شب پیش، قدرت جذب زمین نیز به حد اشباع رسیده و شاهد بروز روان آب در برخی از معابر شهری باشیم.»

محی الدینی همچنین وعده داده تا «معضل جمع آوری آب‌های سطحی در شهر» به‌صورت اصولی توسط شهرداری انجام شود. او گفته:

«ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که معاونت خدمات شهری شهرداری، در هفته گذشته با توجه به هشدارهای هواشناسی با اقدامی به موقع، بازگشایی مسیر کانال‌های جریان آب و نظافت جوی‌های سطح شهر را انجام دادند.»

تصاویر منتشر شده از حوادث ناشی از بارندگی‌های روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه در شهر یزد، نشان می‌دهد چندین خودرو سواری در سیل روستای دربید و ارنان از توابع استان یزد در سیل گرفتار شده و سیل برخی از این خودروها را با خود برده است. هنوز هیچ منبع رسمی درباره میزان تلفات احتمالی این رویداد واکنشی نشان نداده‌ است.

همچنین گفته می‌شود بخش هایی از شهرستان تفت هم دچار آبگرفتگی و وقوع سیلاب شده است.

این در حالی است که سیدعباس میرحسینی، کارشناس پیش‌بین هواشناسی استان یزد از ادامه بارندگی‌ها در روزهای آتی در این استان خبر داده است.

وقوع سیلاب و آبگرفتگی در شهرها و روستاهای استان یزد در حالی است که احسان بالاکتفی، مدیر سابق مدیریت بحران استانداری یزد، در اردیبهشت‌ماه امسال و پس از وقوع سیل در چندین نقطه از این استان، وعده داده بود به منظور جلوگیری از تکرار این وقایع، نسبت به استحکام بندهای خاکی، ساماندهی مسیل‌ها و بررسی وضعیت رودخانه‌های فصلی استان اقدامات لازم در حال انجام شود.

اواسط اردیبهشت‌ماه امسال پس از بارش چند ساعته باران، سطح آب رودخانه‌ها در استان یزد، شهروندان ساکن در شهرستان‌های شهرستان‌های اردکان، بهاباد، میبد و مهریز و روستاهای اطراف آنها متحمل خسارت‌های جانی و مالی شدند.

استان یزد از جمله استان‌های بیایانی و محروم ایران محسوب می‌شود که وقوع سیل و تحمیل خسارات مالی به شهروندان می‌تواند وضعیت معیشت آنان را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

براساس آمارهای منتشر شده از سوی پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وابسته به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، شاخص فلاکت در استان یزد، ۶۰ درصد اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.